این روزها مته دستگاه های حفار آنچنان بر روی مغز مردم و مدیریت شهری رژه رفته است، که شهردار قم علاوه برانتقاد در میان خبرنگاران، دست به دامن شورای شهر برای جلوگیری از گسترش حفاری ها در شهر شد.
کد خبر: ۹۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 21 September 2015
به گزارش تابناک قم، از جمله خواسته های شهروندان در هر شهر ، داشتن آسفالتی مناسب در خیابان ها و معابر آن شهر است، اما برخی اوقات به دلیل حفاری مردم و ادارات مختلف، معابر دچار آسیب می شوند.

یکی از مسائلی که در روزهای اخیر، مدیریت شهری قم را بسیار ناراحت کرده است و بحث آن به نشست خبری شهردار قم با خبرنگاران و جلسه یکشنبه شب شورای اسلامی شهر قم کشیده شد، بحث ناهماهنگی دستگاه‌های حفار با شهرداری است که در بسیاری از اوقات موجب آسیب رسیدن به زیرسازی خیابان ها می شود.

مسئله حفاری یکی از دستگاه‌های اجرایی در خیابان شهید روحانی که زمان زیادی از بازگشایی آن نمی گذرد، مهم ترین علت تشدید ناراحتی شهرداری قم از حفاری هاست.


مسیر آسفالت شده نباید تا4 سال از بین برود

رژه دستگاه های حفار روی مغز مردم و مدیریت شهری

مرتضی سفائیان نژاد شهردار قم در این خصوص با اشاره به قوانینی که برای دستگاه‌های حفار در نظر گرفته شده است می گوید: در حال حاضر آب منطقه‌ای دارد حفاری را در یکی از خیابان‌هایی که سه چهار ماه بیشتر از آسفالت آن نمی‌گذرد، انجام می‌دهد که این واقعا ظلم به مردم است، زیرا مسیری که تازه آسفالت شده تا چهار سال نباید شکافی در آن ایجاد شود که اگر این اتفاق افتاد هر قدر ترمیم کنیم با یک باران آسفالت از بین می‌برد.

وی می افزاید: قرار بر این شد که اگر کسی می‌خواهد حفاری کند برنامه‌ریزی کند و در شب کار را انجام دهد و در روز مردم دچار این مسائل نشوند.

 
لغو مصوبه شورای شهر توسط شرکت های حفاری

انتقادات شهرداری قم نسبت به حفاری ها اما تنها به مطالب عنوان شده شهردار قم در جمع خبرنگاران محدود نشد و سقائیان نژاد دست به قلم شد و برای شورای شهر قم طی نامه ای نوشت که برای شرکت‌های حفار هزینه‌ای در ازای این حفاری‌ها تعریف کند.

پس از به میان آمدن بحث دریافت هزینه از شرکت های حفار در ازای حفاری هایشان، بحث حفاری ها به سرعت در نشست یکشنبه شورای شهر هم به میان آمد و حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر از اعضای شورای شهر قم تصریح کرد: ما قبلا مصوبه‌ای برای گرفتن حق الارض در این زمینه داشتیم که این شرکت‌ها اقامه دعوا کرده و آن را لغو کردند و استناد آنها این است که شوارع متعلق به دولت است و نمی‌توانید از دولت پول بگیرید.

رژه دستگاه های حفار روی مغز مردم و مدیریت شهری

وی اضافه کرد: منتهی این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که شهر قم از سال‌های گذشته تا کنون مساحتش به ۵۰ برابر رسیده است و شوارع کنونی با پول شهرداری ایجاد شده است و متعلق به شهرداری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم بیان داشت: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری ما فقط می‌توانیم از دکل‌های مخابراتی اجاره بگیریم و هر چه دیگر تصویب کنیم ابطال خواهد شد.

 
فعالیت شرکت های حفاری در بسیاری از خیابان ها

رژه دستگاه های حفار روی مغز مردم و مدیریت شهری

عباس ذاکریان، رئیس کمیسیون خدمات شهری از دیگر افرادی بود که نسبت به نامه شهردار قم واکنش نشان داد ونسبت به فعالیت شرکت های حفاری در بسیاری از خیابان ها اعتراض کرد.

وی گفت: کمتر خیابانی را در قم تردد می‌کنید که شرکت‌ها در حال حفاری نباشند یا به تازگی ترمیم نشده باشد و بلوار روحانی یکسال نشده که آسفالت شده است و منطقه یک حتی به شرکت‌های حفار نامه زده که اگر زیرساختی نیاز دارید اقدام کنید اما این کار را انجام ندادند و حالا در این بلوار حفاری انجام داده‌اند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری از شهرداری خواهش کرد که راجع به این موضوعات سخت‌گیری‌های بیشتری را داشته باشد.

 
نبود هماهنگی میان سازمان های حفار با شهرداری

يک روز لوله آب می ترکد و روز دیگر کابل هاي برق فلان منطقه مشکل پيدا مي کند، يک روز برای سرکشی به لوله ها اداره گاز وارد عمل می شودو روز دیگر شرکت مخابرات کابل برگردان دارد اما آنچه مشخص است اینکه حفاري هاي وقت و بي وقت مهم ترين دشمن آسفالت خيابان ها هستند.

عبور تاسيسات شهري از زير آسفالت خیابان ها موجب شده تا هيچ آسفالتی بیش از چند ماه دوام نياورد، اما مشکل اصلی نبود هماهنگي ميان اين سازمان ها با شهرداري می باشد.

امید است در کندوکاری های بی جا و حفاری های اجتناب ناپذیر طوری اقدام شود که حتی المقدور از تخریب آسفالت خیابانها جلوگیری شده و یا قبل از آغاز عملیات روکشی آسفالت حفاری های لازم انجام شود تا ضمن افزایش عمر آسفالت  ها، مردم در رفت وآمدهایشان دچار مشکل نگردیده و عمر وسایل نقلیه آن ها همچون آرامششان در این دست اندازها وسروصداهای حفاری کم نشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
واقعا این مشکل حفاری ها جدی است و به اموال مردم لطمه وارد می کنه
یحیی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
صدرحمت به رژه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
جناب شهردار، تخریب آسفالت برای کشیدن کابل فیبر نوری شهرداری رو پیگیری کنند تا حفارها درس عبرت بگیرند!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
این مشکل تا زمانی که تاسیسات شهری در زیر زمین هستند حل نخواهد شد و هیچ کاری هم نمی شود انجام داد مگر آنکه تمامی تاسیسات شهری از داخل زمین به روی زمین منتقل شود تا مشکل برای همیشه حل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
در پاسخ به آقای حسن: با ساخت تونل هایی در زیرزمین که همه تاسیسات از داخل آن عبور کنند و در بحث پدافند نیز می تواند کارساز باشد، می توان به این مشکل خانمه داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
بازبالای شهرسعی میکنندبابرنامه پیش ببرند.ولی متاسفانه منطقه نیروگاه وزندابادهیچ اهمیت نمیدن .یکجارامی بینی چندروزحفاریش تمام شده ول کردن رفتن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار