معاون سلامت اداره کل دامپز شکی استان کرمانشاه از اتخاذ تدابیر لازم و تشکیل اکیپ‌های نظارت شرعی و بهداشتی برای ذبح دام در روز عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 18 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا شاهرخ یارویسی ظهار کرد: همه ساله قبل از فرا رسیدن عید قربان، اداره دامپزشکی با ادارات ذیربط در راستای انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و تضمین سلامت گوشت قرمز مصرفی شهروندان هماهنگی لازم را انجام می‌دهد.

یارویسی با بیان اینکه عملیات نظارت شرعی و بهداشتی توسط همکاران دامپزشکی در کشتارگاه‌های استان انجام خواهد شد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان و جهت جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) کلیه کشتارگاه‌های دام در سطح استان در روزعید سعید قربان باز بوده وآماده ارائه خدمات رایگان حتی حمل لاشه به درب منزل هستند، لذا توصیه می‌شود همشهریان از کشتار دام در منازل خودداری کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به منظور اطمینان از سلامت دام بهتر است کشتار دام در کشتارگاه‌ها انجام شود گفت: با این اقدام، سلامت گوشت قربانی از نظر بهداشتی و شرعی تضمین خواهد شد.

وی همچنین توصیه کرد: شهروندان دام را از میادین دام یا جایگاه‌های موقت تعیین شده در حاشیه شهر‌ها که مورد تایید دامپزشکی بوده تهیه کرده و از خرید دام بیمار، تب دار یا آلوده به کنه خودداری کنند.

وی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام، در صورت کشتار قربانی در منزل، استفاده از پوشش حفاظتی مانند ماسک، دستکش، عینک و لباس کار به هنگام ذبح قربانی و قطعه بندی گوشت ضروری است و پس از ذبح دام حتما گوشت و آلایش خوراکی، دل و جگر و ... باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار