کد خبر: ۹۷۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 17 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران در روز شنبه مورخ 26/04/1400  به شرح ذیل  برای بهره برداری به حضور تقدیم می گردد.

 

اعتراف سارق تجهیزات سایت های مخابراتی

 

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای تجهیزات سایت های مخابراتی به 100 فقره سرقت در استان های مازندران و گلستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت از دکل و سايت هاي اپراتور همراه اول و ايرانسل در سطح استان مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به نوع و شیوه سرقت و پراکندگي محل وقوع جرم به این نتیجه رسیدند، احتمالا ارتکاب جرم به صورت باندی و يا از سوی سارق حرفه اي صورت می پذیرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس آگاهی برای شناسایی سارق یا سارقان ، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از چند روز کار پلیسی سرانجام رد یک سارق حرفه ای کابل و تجهیزات مخابراتی را در یکی از مناطق روستایی شهرستان ساری که از کارکنان اخراجی شرکت مخابرات بوده، شناسایی کردند.

سردار میرزایی، اظهار داشت : ماموران با هماهنگی قضائی و اقدامات ویژه پلیسی این فرد را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند و وی را حین سرقت از يکي از سايت هاي اپراتور همراه اول در شهرستان نکا دستگير کردند.

وی افزود: متهم که پس از سرقت تجهیزات مخابراتی اعم از باتري، سيم مسي و متعلقات سايت هاي اپراتور هاي تلفن همراه در سطح استان مازندران و شهرستان هاي استان گلستان، اموال مسروقه را به یک مالخرضايعاتي فروش می رسانده، در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 100 فقره سرقت از سایت های همراه اول اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری مالخر دراین پرونده خبر داد و افزود: در بازرسی از مغازه ضايعاتي این فرد مقادير زيادي اموال مسروقه کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

 

قدردانی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از پلیس

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائم شهر از عملکرد پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان بانک دراین شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،  آیت الله علی معلمی جویباری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قائم شهر با اشاره به عملکرد پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان بانک در کمتر از 36 ساعت، بیان داشت: جا دارد یک تشکر جانانه از نیروی انتظامی داشته باشیم که با داریت خود سارقان بانک را دستگیر کردند.

وي با اشاره به اقدام ضربتی پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان بانک، افزود: برادران نیروی انتظامی با درایت، تدبیر و اقدام اطلاعاتی و فنی با دست یابی به سرنخ های مهم پرده از راز این سرقت برداشته و سارقان را در قائم شهر و تهران شناسایی و دستگیر کردند.

امام جمعه شهرستان قائم شهر، ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی، عنوان داشت : اقدامات نیروی انتظامی در کشف جرم و برخورد قاطعانه با مجرمان موجب افزایش اقتدار و عزت پلیس و ایجاد ناامنی برای مجرمان در جامعه می شود.

آیت الله معلمی در پایان با اشاره به مساله پیشگیری از جرم، گفت: اگر دستگاه قضا برخورد به موقع و قاطعانه با مجرمان انجام دهد، اعمال مجازات های بازدارنده زمینه ساز پیشگیری از وقوع جرم می شود.

توقیف کامیون های حامل 85 راس دام زنده در ساری

 

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف 8 کامیون و یک وانت نیسان حامل 85 راس گاو تلیسما مولد فاقد مجوز در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی با اعلام این خبر، بیان داشت: در راستای مقابله با قاچاق معکوس احشام به ویژه دام های مولد و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی غیرقانونی دام در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی خودروهای حامل دام قاچاق شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان 8 کامیون و یک وانت نیسان توقیف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: در بازرسی از خودروها 85 راس دام زنده از نوع گاوهای تلیسما مولد فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف و به سازمان اموال تملیکی تحویل شد و در این خصوص پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی تشکیل شد .

سرهنگ حسینی از عزم جدی پلیس در برخورد و مقابله با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال با عوامل و مخلان در امنیت اقتصادی برابر قانون رفتار خواهد شد.

انهدام باند قاچاق موادمخدر و کشف 30 کیلو تریاک در اتوبان  قم – تهران 

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران استان از انهدام باند قاچاق موادمخدر و کشف 30 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با موادمخدر استان  قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا ثقفی با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند قاچاق موادمخدر ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، رد اعضای این باند که با دو دستگاه خودرو حامل موادمخدر در اتوبان قم – تهران در حال تردد بودند، شناسایی شد .

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران با اشاره به هماهنگی قضائی از عملیات ضربتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان قم خبر داد و افزود: در این عملیات با توقیف 2 دستگاه خودرو و دستگیری 4 متهم به قاچاق موادمخدر بیش از 30 کیلو تریاک کشف شد .

سرهنگ ثقفی از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: تحقیقات پلیس در این خصوص کماکان ادامه دارد .

 

دستگیری سارق اماکن دولتی و عمومی در شهرستان بابل 

 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق اماکن دولتی و عمومی با 16 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از اماکن دولتی و عمومی ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

سرهنگ شالیکار، خاطر نشان کرد : با هماهنگی دادستان ماموران در عملیاتی ضربتی، متهم را دستگیر کردند که این فرد در تحقیقات پلیس تاکنون به 16 فقره سرقت منزل و اماکن دولتی و عمومی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً ازطریق سامانه 110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .

 

آزادسازی 30 میلیاردی زمین کشاورزی در شهرستان بهشهر

 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از آزادسازی 500 متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش 30 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر، بیان داشت:ماموران انتظامی کلانتری 11 در پی دریافت یک فقره پرونده از اداره جهاد کشاورزی مبنی بر احداث انبار در زمین کشاورزی بدون مجوز ساخت و تغییر کاربری، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از اطمینان کامل از تخلف در ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین کشاورزی ،موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد : ماموران در ادامه با هماهنگی قضائی 500 متر از اراضی کشاورزی که در جاده سراسری و به صورت غیر مجاز و بدون تغییر کاربری در آن اقدام به ساخت و ساز شده بود را آزاد و به چرخه تولید بازگرداندند.

سرهنگ عنایتی گنجی ارزش زمین های کشاورزی آزاد شده براساس نظر کارشناسان را 30 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد : ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی ضربه سختی بر تولیدات داخلی بوده و کاهش تولید موادغذایی و افزایش وابستگی به کشورهای خارجی را به همراه دارد به همین دلیل شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

 

 

 

کشف 15 فقره سرقت سیم و کابل برق در نکا

 

 فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 2 سارق و کشف 15 فقره سرقت سيم و كابل برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی 2 سارق سابقه دار شناسایی شدند و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: سارقان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، تاکنون به 15 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به مشارکت شهروندان در برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و به شهورندانتوصیه کرد : ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.

 

آزادسازی 8000 متر مربع اراضی کشاورزی در بابل

 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از آزادسازی 8000 متر مربع از زمین های کشاورزی که بدون مجوز تغییر کاربری اقدام به ساخت و ساز در آنها شده بود ،خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمد زمان شالیکار در تشریح این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی شهرستان بابل در پی دریافت چند فقره پرونده از اداره جهاد کشاورزی مبنی بر احداث ساختمان در زمین های کشاورزی بدون مجوزساخت و تغییر کاربری، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از اطمینان کامل از تخلف در ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی ،موضوع را با دادستان بابل هماهنگ کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از تخریب 23 مورد ساخت و ساز غیر مجاز خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی در این اقدام 8000 متر از اراضی کشاورزی که به صورت غیر مجاز و بدون تغییر کاربری در آن اقدام به ساخت و ساز شده بود را آزاد و به چرخه تولید بازگرداندند.

سرهنگ شالیکار ارزش زمین های کشاورزی آزاد شده بر اساس نظر کارشناسان را 24میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد : ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی ضربه سختی بر تولیدات داخلی بوده و کاهش تولید مواد غذایی و افزایش وابستگی به کشورهای خارجی را به همراه دارد،به همین دلیل شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

 

کشف 22فقره سرقت ساختمان هاي نيمه کاره درتنکابن

 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 4 سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره با 22 فقره سرقت خبرداد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشريح اين خبربیان داشت : ماموران انتظامی در پي وقوع چندين فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره بررسی موضوع را با تشکیل پرونده و کنترل نقاط جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي 4 سارق حرفه ای و داراي سابقه سرقت را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ شعبانی، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی دقیق از متهمان دستگیر شده 22فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه کاره و در حال احداث را کشف و متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن بیان داشت: شهروندان با استفاده از ظرفیت شبگردها و نگهبان محله و نصب دوربین های مداربسته می توانند از سرقت ساختمانهای نیمه کاره پیشگیری کنند. .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار