مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آمادگی کرمانشاه برای میزبان جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی خبرداد.
کد خبر: ۹۷۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 13 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا صابر رحیمی در نشست وبیناری مجمع عادی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه که با حضور رئیس فدراسیون و رئیس هیات استان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای کرمانشاه در ورزش روستایی، اظهار کرد: در کنار استعداد‌های خوبی که در ورزش روستایی داریم، زیرساخت‌های مناسبی نیز طی سال‌های اخیر در این راستا راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به این قابلیت‌ها این آمادگی را داریم که میزبانی رقابت‌های ملی و بین المللی ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی را داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خطاب به رئیس فدراسیون گفت: امیدواریم میزبانی یک جشنواره بین المللی بازی‌های بومی محلی و نیز میزبانی رقابت‌های کشوری ورزش زوران را باتوجه به اینکه خاستگاه آن کرمانشاه است، به استان داده شود.

محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی نیز در این نشست مجازی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین هیات و ورزش و جوانان استان وجود دارد که این مسئله به پیشبرد امور کمک خواهد کرد.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: برای برگزاری یک جشنواره بین المللی ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با همکاری هیات و ورزش و جوانان استان موافقیم.

زهرا کشتمند رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هیات و تقویم پیش بینی شده برای این هیات در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک بین کرمانشاه و دو بخش اقلیم کردستان و عربی نشین عراق و نیز اشتراکات فرهنگی و قومی و زبانی که با مردم استان‌های مجاور این کشور داریم، باعث شده تا امکان برگزاری رویداد‌های مشترک بین المللی را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: درصورت موافقت فدراسیون و ورزش و جوانان استان می‌توانیم چنین جشنواره‌ای را برای اولین بار در ورزش روستایی استان برگزار کنیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه گفت: همچنین بااشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای برگزاری رقابت‌های جام خوشه چین در کشور، این آمادگی را داریم که میزبانی رقابت‌های کشوری را بگیریم.

کشتمند در ادامه به ظرفیت‌های ورزش بانوان در روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: در رشته فوتسال بانوان ظرفیت‌های خوبی داریم که تاکنون مغفول مانده، بنابراین از فدراسیون درخواست می‌کنیم تا با صدور مجوز سهمیه لیگ دسته اول فوتسال روستایی برای بانوان کرمانشاه موافقت کند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در پاسخ به پیشنهادات رئیس هیات استان نیز گفت: درصورتی که مسئولین ورزش استان مکاتبات و پیگیری‌های لازم را داشته باشند، با میزبانی کرمانشاه برای برگزاری یک جشنواره بین المللی و جام خوشه چین موافقت می‌کنیم.

وی با درخواست اختصاص سهمیه لیگ دسته اول فوتسال روستایی برای بانوان کرمانشاه هم موافقت کرد.

در این نشست که با حضور ۱۷ نفر از اعضای مجمع برگزار شد، بازسازی دفتر هیات و نوسازی تجهیزات و وسایل نقلیه آن درخواست شد که مورد موافقت مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار