مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور مرهون خون شهدا، فداکاری ایثارگران، رزمندگان و جانبازانی است که با خلق این حماسه، افتخار بزرگی را نصیب مردم استان کردند.
کد خبر: ۹۷۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 12 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس بهرام فاضلی‌زاده اظهار داشت: با پیگیری آیت‌الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و آیت‌الله محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹ با ثبت روز پنجم مرداد به عنوان روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور موافقت شد و مصوبه آن در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال به استان ابلاغ شد.

وی کرمانشاه را به‌عنوان تنها استان کشور که صاحب روز ملی می‌شود، معرفی کرد و گفت: دوتا از شهر‌های کشور روز ملی دارند، ولی کرمانشاه تنها استانی است که در تقویم رسمی روز ملی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: روز عملیات مرصاد، پنجم مردادماه فراز مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی است؛ نقطه پایان جنگ و شکست منافقین در گلوگاه مرصاد است.

وی افزود: برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم، روز ملی مناسبت مهمی است که اختصاص به یک دستگاه ندارد، این روز مرهون خون شهدا، فداکاری ایثارگران، رزمندگان و جانبازانی است که با خلق این حماسه، افتخار این روز غرورآفرین را نصیب مردم استان کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار