صاحب امتیاز و مدیر مسوول هفته‌نامه صدای آزادی چاپ کرمانشاه با اشاره به جایگاه ویژه رسانه‌ها در کشور، گفت: رسانه‌های شناسنامه‌دار که با نگاهی حرفه‌ای مسائل را رصد و واکاوی می‌کنند، می‌توانند یکی از اهرم‌های مهم فسادستیزی باشند.
کد خبر: ۹۷۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 11 July 2021

 به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «جلیل آهنگرنژاد» با اشاره به سخنان رییس جمهوری منتخب مبنی بر اینکه نظام اداری کارآمد و فسادستیز شکل خواهد گرفت، افزود: به راستی رسانه می‌تواند بال بلند و چشم بینای دولت برای رسیدن به قله‌های فساد ستیزی باشد و در این راه به تحقق اهداف دولت کمک کند.

وی یادآوری کرد البته نباید از رسانه‌نما‌های رانت‌پرور (بویژه مجازی‌چی‌های غیر حرفه‌ای) هم غافل بود. چرا که در گذشته نشان داده اند توان آن را دارند که چتر امنیت خود را بر رانت خواران بزرگ و کوچک بگسترانند و در سال‌های اخیر غفلت متولیان فرهنگیِ باعث شد آن‌ها از آب گل آلود خود، صید دلخواه خویش را به تور بیندازند و حاصل آن در سال‌های دور و نزدیک، محصولی است که مردم، ناامیدانه آن را می‌بینند و دلسوزان کشور آرزوی خشک شدن ریشه چنین فساد‌هایی را دارند.

او خواستار توجه جدی دولت سیزدهم به حوزه رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی شد و گفت: متاسفانه برخی از مسوولان اهمیت رسانه را نادیده گرفتند و حتی متولی اصلی رسانه، اعتقادی جدی به رسانه ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: عکاسان حرفه‌ای می‌گویند: یک دیافراگم کاملاً باز، اجازه ورود نور بیشتری را به تصویر می‌دهد و عکس روشن‌تر می‌شود، در حالی‌که با یک دیافراگم کوچک نور کمتری وارد شده و عکس تاریک‌تر می‌شود. اینجاست که در تاریکی، زمینه زایش فساد ایجاد می‌شود. پس برای «دیدن» واقع بینانه‌تر، نیاز به دیافراگم کاملاً باز و نگاه‌های فراجناحی داریم تا ابتدا فساد و ریشه‌های آن را ببینیم و سپس برای ریشه‌کنی آن اقدام کنیم.

آهنگرنژاد اظهار داشت: رییس جمهور منتخب به درستی و بر اساس یک گفتمان جهانی در همان ابتدا اعلام کرد که رییس جمهورِ همه کشور است. چه آنانی که به او رأی داده اند و چه آنانی که در این دایره قرار نگرفته اند. این سخن در یک نگاه کارشناسی، فراتر از یک شعار معمول جهانی، می‌تواند گرانیگاه بزرگترین تصمیم‌سازی‌ها باشد.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول هفته نامه آزادی کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: دوران اخیر آکنده از تجربه‌های عینی و اتفاقات قابل توجه و درس‌آموز است. تکثر ساحت سیاسی در ۴۰ ساله اخیر نشانه‌هایی ویژه از یک مسیر رو به دشواری با خود دارند. اینکه به جای نگاه تئوری‌پردازان آگاه و تدبیر مدیران لایق که فرصتی برای ابراز وجود نیافتند، «ستادبازان» فرصت طلب، خود را قیم جناح و جناح را قائم به خود می‌دانستند و با سهم خواهی کم کم فرصت‌های امید را به تلی از خاکستر تبدیل کردند.

آهنگرنژاد افزود: آن‌ها با چنین نگاهی، بهترین موقعیت‌های اجتماعی و اداری را برای خود و همراهانشان مهیا کردند و شعار‌هایی را که مردم به آن دل بسته بودند، اندک اندک با فرصت سوزی‌هایشان به سوی فروکاهندگی و نیستی بردند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: اگر رئیس جمهور منتخب، دل در گرو چنین تیم‌های ناکارآمدی ببندد، بدون شک آینده، چیزی شبیه امروز و یا احیاناً سردتر از این خواهد بود. پس قبل از هر چیز، قاب نگاه تصمیم سازان بایستی بسیار بازتر از نگاه‌های محدود جناحی باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار