رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه با اشاره به ضربه سخت ویروس منحوس کرونا به این رشته ورزشی، گفت: برای اعاده به وضع سابق راه سخت و دشواری در راه کاراته کشور و به تبع آن استان قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 10 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سعید نصرالهی امروز با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات با رؤسای هیأت کاراته شهرستان‌هابا هدف بررسی مشکلات و موانع رشد و ترقی کاراته استان، اظهار داشت: شیوع ویروس منحوس کرونا ضربه مهلکی را بر قامت رشد و ترقی کاراته در استان وارد آورده است، ارزیابی راهکار‌های جبران این خسارت و بازگشت کاراته به حالت قبل موضوع اصلی این جلسه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی مکرر باشگاه‌های کاراته، بیکاری مربیان و باشگاه‌های این رشته ورزشی و دوری ورزشکاران از میادین ورزشی شرایطی را فراهم آورده است که کاراته کرمانشاه ضربه سختی را از این ویروس منحوس متحمل شده است و برای مقابله با آن راهکار‌های را باید طراحی و به کار بست.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: در این جلسه با نظرسنجی از روسای هیأت شهرستان‌های استان، نظر به مقابله با این شرایط تصمیم گرفته شد که نیاز‌های اساسی کاراته در سطح هر شهرستان در قالب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارزیابی و از مسؤولان ورزش است در دولت جدید مطالبه شود.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد ورزشکاران فعال و مدال‌آوری ملی و بین الملی که در سطح شهرستان‌ها مشاهده می‌شود، احداث سالن‌های اختصاصی کاراته در سطح بسیاری از شهرستان‌ها یک نیاز اساسی است و باید مقدمات این عمل اندیشیده شده و با همکاری اداره کل ورزش وجوانان عملیاتی شود.

نصرالهی اضافه کرد: بسیاری از هیأت‌های شهرستان‌های تابع استان، خواستار برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری کاراته در سطوح مختلف بودند، این مهم با ارزیابی و امکان سنجی لازم از طرف کمیته آموزش و کمیته داوران هیأت در راستای مانع‌زادیی از مرکز استان در دستور کار هیأت قرار دارد.

این قهرمان اسبق کاراته کشور یادآور شد: یکی از رشته‌های ورزشی که با کمترین آمار شیوع بیماری کرونا سریعا باشگاه‌ها و مسابقات آن تعطیل شد کاراته بود، این امربدون در نظر گرفتن معیشت و وضعیت تمرین قهرمانان این رشته ورزشی صورت گرفته و هم‌اکنون برای اعاده به وضع سابق راه سخت و دشواری را در راه کاراته کشور و به تبع آن استان قرار داده که باید با همکاری و مساعدت مسؤولان ادارات مرتبط با ورزش آن را پیمود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار