مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: خاموشی برق در بخش خانگی و تجاری با تمهیدات جدید طی روز‌های آتی کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۷۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 07 July 2021

به گزارش‌ خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس امیدعلی مرآتی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، روز گذشته را روز شلوغی برای وزارت نیرو توصیف کرد و اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور به اتفاق وزرای صمت، نیرو و معاون وزیر اطلاعات در جلسه‌ای شرکت کردند که تمام مدیر عاملان شرکت توزیع و پخش و منطقه‌ای هم به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند.

وی ادامه داد: تصمیمات و تمهیدات خوبی در این جلسه در نظر گرفته شده تا در روز‌های آینده بتوانیم از خاموش‌های خانگی کم کنیم، تلاش این است که خاموشی‌های خانگی و تجاری را به صفر برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ادامه داد: براساس مصوبه شورای امنیت کشور، کارخانه‌های صنعتی بزرگ (سیمان، فولاد و...) باید مصرف خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند تا در روز‌های آینده خاموشی‌های بخش خانگی و تجاری به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از امروز صبح برق تمام مشترکان صنعتی در حوزه شرکت توزیع و برق منطقه غرب که مصوبه مذکور را رعایت نکرده‌اند را قطع کردیم.

مرآتی در ادامه اشاره‌ای هم به جلسه مدیریت بحران روز گذشته با حضور استاندار داشت و گفت: استاندار تاکید کردند اگر چنانچه با تشخیص شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق برای کاهش خاموشی بخش خانگی و تجاری نیاز به تعطیلی ادارات یا کاهش ساعات کاری باشد، اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جریان این خاموشی‌های اخیر، خاموشی در استان کرمانشاه به نسبت کشوری سهم پایین‌تری داشته به گونه‌ای که در بقیه استان‌ها خاموشی‌ها در دو نوبت صبح بعدازظهر، ولی در استان کرمانشاه براساس پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی یک نوبت خاموشی اعمال شده به جزء در مواردی که به علت مشکلات فنی پست‌های فوق توزیع از مدار خارج و سبب قطعی برق خارج از برنامه شده است.

مرآتی افزود: قرار است در شرکت توزیع برق یا شرکت برق منطقه‌ای استودیویی راه‌اندازی شود که در ارتباطی مستقیم با مردم، لحظه به لحظه پیک بار استان اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: برق به عنوان یک زیر ساخت اساسی در دنیا، کشور و استان مطرح است، بنابراین صرفه‌جویی و درست مصرف کردن از سوی مشترکان از الزامات است

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار