استاندار کرمانشاه با اشاره به همراهی و مشارکت خالصانه و بیدریغ اصناف و بازاریان در مبارزه و مقابله با کرونا گفت: با همکاری مطلوب اقشار مختلف و ترغیب مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌های اجتماعی می‌توانیم زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.
کد خبر: ۹۷۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 07 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا «هوشنگ بازوند» سه شنبه‌شب در نشست مدیران اجرایی اتحادیه‌های ۵۵ گانه صنفی کرمانشاه که با همت اتاق اصناف و به منظور هماهنگی برای مقابله به موج پنجم کرونا تشکیل شده بود؛ اظهار داشت: اصناف و بازاریان به عنوان قشری خدوم و مردمدار در تمامی بحران‌ها نقش آفرینی موثر داشته و به نوعی برای حفظ سلامت عمومی جامعه از خودگذشتگی کرده اند.

وی افزود: هرچند برای مقابله با ویروس جهانشمول کرونا طرح واکسیناسیون عمومی با استفاده از ظرفیت داخلی و خرید خارجی در حال انجام است، اما شرایط سخت اقتصادی به دلیل تحریم‌های شدید و مسدود شدن منابع مالی کشور سبب ایجاد مشکلاتی شده که امیدواریم سریعتر رفع و امکان خرید واکسن از پول‌های بلوکه شده نیز فراهم شود تا با سرعت بیشتری واکسیناسیون انجام شود.

مقام ارشد استان با تأکید بر اینکه به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا از شرق کشور در آستانه موج پنجم قرار گرفته ایم، گفت: شرایط بسیار سختی پیش رو داریم و با توجه به خطرات و مرگ و میر بالای این ویروس احتمال دارد خسارت زیادی به سلامت، جان و مال مردم وارد شود.

بازوند تصریح کرد: اقدام داوطلبانه اصناف برای ترویج فرهنگ استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و حساسیت زایی دوباره در جامعه نسبت به احتمال شیوع گسترده کرونا بسیا قابل تقدیر است. اصناف و بازاریان متاثر از موج‌های قبلی به دلیلی تعطیلی بازار دچار خسارات فراوانی شدند، ولی با تعهد، وفاداری و مسوولیت پذیری نسبت به جامعه امروز نیز پیشقدم شده اند تا در کنار مردم باشند و خسارات احتمالی را با فرهنگ سازی کاهش دهند.

وی ادامه داد: در این موج نیز استانی می‌تواند موفق باشد که پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کند و انتظار داریم اصناف و بازاریان همکاری کنند که توصیه‌های بهداشتی در سطح جامعه بیشتر رعایت شود و بنا نداریم شغلی تعطیل شود بلکه توصیه‌ها رعایت گردد، چون مرگ حتی یک شهروند هم برای ما بسیار دردناک، غم انگیز و سنگین است.

استاندار کرمانشاه به تدوین نقشه راه مقابله با کرونا برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی اشاره کرد و گفت: هرچند ظرفیت‌های لازم برای پذیرش ۲ هزار نفر در بیمارستان‌ها پیش بینی شده و امکان ایجاد بیمارستان صحرایی نیز میسر است، اما راهکار اصلی رعایت توصیه‌های بهداشتی است و اگر همان تعداد محدودی که بی توجه هستند را به رعایت دستورالعمل ترغیب کنیم بی شک وارد این پیک و این حجم خسارت نمی‌شویم.

شهرستان گیلانغرب در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان گیلانغرب از روز شنبه (۱۲ تیر) در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیرد.

محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهر‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و صحنه در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت شهرستان گیلانغرب بدلیل عدم رعایت پروتکل‌ها از نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

طرح محدودیت و ممنوعیت تردد خودرو‌ها به این شهرستان برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داشته و مجوز‌های تردد برای سفر‌های ضروری از طریق فرمانداری صادر می‌شود.

براین اساس ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های گروه قرمز و نارنجی و همچنین خروج خودرو‌ها با پلاک بومی از این شهر‌ها ممنوع است.

تردد از شهر‌های گروه زرد به سایر شهر‌های گروه زرد بلامانع است، اما محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان پابرجاست و اجرا می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار