مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در خصوص قطعی‌های برق اعمال شده خارج از برنامه، گفت: مشکلات فنی، بالا رفتن بار شبکه و خارج شدن پست‌های فوق توزیع از مدار سبب قطعی برق خارج از برنامه می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 06 July 2021

به گزارش‌ خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، امیدعلی مرآتی امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن عذرخواهی از مردم استان بابت قطعی‌های برق اخیر، اظهار داشت: عدم توازن بین تولید و مصرف، خشکسالی، بالا رفتن مصرف برق مشترکان در کل کشور به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد، رمز ارزها و خروج تعداد نیروگاه‌ها از مدار و از همه مهمتر موج گرمای بی‌سابقه از عوامل دخیل در قطعی برق هستند.

وی اضافه کرد: حدود چهار پنج روز است در شبکه برق کشور مشکل حادی به وجود آمده، به طوریکه طی روز گذشته مجبور به اعمال برنامه‌های خاموشی در دو نوبت در برخی از محلات استان شدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآور شد: طی سال‌های گذشته از نظر میانگین خاموشی در کل کشور جزء شرکت‌های برتر بودیم، البته این روزها هم به لحاظ خاموشی سهم کمتری را در کشور داریم ولی با این وجود با اعمال خاموشی‌ها ناراحت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر روز صبح برنامه خاموشی از مدیریت شبکه برق ایران به شرکت توزیع برق منطقه‌ای ارسال می‌شود که بلافاصله یک تیم مهندسی برق برنامه خاموشی‌ها را تنظیم و در سایت و فضای مجازی بارگذاری می‌کنند.

مرآتی در توضیح بی‌نظمی‌های رخ داده در قطعی برق، افزود: سعی می‌شود برنامه خاموشی در موعد مقرر اعمال شود، ولی عواملی سبب به هم خوردن این برنامه‌ریزی می‌شوند، به عنوان مثال بر اثر بالا رفتن بار شبکه و افت ولتاژ، پست‌های فوق توزیع از مدار خارج و سبب قطعی برق خارج از برنامه می‌شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۸۰۰ هزار مشترک برق در استان، گفت: اگر هر مشترکی به اندازه ۱۰۰ وات مدیریت مصرف داشته باشد قسمت زیادی از مشکلات برطرف می‌شود و می‌توانیم از این مرز بحران عبور کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار