هوشنگ بازوند خبر داد:
استاندار کرمانشاه با تأکید بر لزوم اجرای مستمر برنامه های حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان گفت: مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان نیازمند تعامل، همکاری و مساعدت دستگاه های اجرایی است که باید با انسجام و برنامه های هدفمند اقدام شود.
کد خبر: ۹۷۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 04 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه   «هوشنگ بازوند» در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی اشتغال در زندان های استان کرمانشاه با حضور استاندار، رییس کل دادگستری و مدیران اقتصادی، بانکها و دستگاه های اجرایی برگزار شد؛ اظهار داشت: طرح جدید اداره کل زندان های استان کرمانشاه برای ایجاد اشتغال با توجه به معرفی ظرفیت های این اداره و امکانات موجود برای اشتغالزایی امکان پذیر است.

وی افزود: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی حرفه ای بر اساس تعهدات ارائه شده در این جلسه می توانند با تخصیص تسهیلات و توسعه آموزش و حرفه آموزی شرایط مناسبی برای اشتغالزایی و بازگشت زندانیان به زندگی عادی بعد از آزادی فراهم کنند که بی شک سبب کاهش آسیب های اجتماعی نیز می شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار در تمامی حوزه ها نیازمند همبستگی، انسجام و همکاری مطلوب همه نهادها و تقویت فرهنگ کار و تلاش است؛ بیان داشت: هر شغل پایدار نیازمند حداقل 200 میلیون تومان اعتبار است و در استانی مانند کرمانشاه که اقتصاد بانک محور است و تأمین منابع پروژه ها منوط به همکاری بانکها است باید سطح مساعدت مدیران بانکی از حوزه های اشتغالزا بیشتر شود.

بازوند با بیان اینکه در زندانها نیز ایجاد اشتغال مستلزم همکاری و حمایت نهادهای مالی است، گفت: مدیرکل زندانها باید مشوق های سرمایه گذاری را با توجه به ظرفیت های موجود تعریف کند و در سال جدید نیز ما متعهد می شویم از محل اعتبارات فنی و اعتباری برای سرمایه گذارانی که قصد اشتغالزایی برای زندانیان را دارند حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد ساز و کارهای آموزشی برای زندانیان در بخش آقایان و بانوان باید ایجاد شود و بسیج سازندگی، مدیران کل امور اجتماعی، زنان و خانواده و کانون کارآفرینان ظرفیت های ویژه ای برای موضوع بازاریابی و فروش محصولاتی که در پی مهارت آموزی توسط زندانیان تولید می شود، ایجاد نمایند.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به درخواست امور زندانها برای انجام تعمیرات مورد نیاز زندان مرکزی گفت: با بررسی و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات عمرانی لازم نیز تخصیص خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه 300 جفت کفش از طرف استاندار کرمانشاه به خانواده های زندانیان اهدا شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار