مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: با توجه به وجود ۲۵ بیمارستان استان روزانه نیاز به حضور مستمر ۲۰۰ اهدا کننده در گروه‌های خونی مختلف داریم تا بتوانیم نیاز روزانه مراکز درمانی را تامین کنیم.
کد خبر: ۹۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹ 03 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص نیاز استان به فرآورده‌های خونی، اظهار داشت: با توجه به عملکرد و نیاز مراکز درمانی و بیماران تصادفی، تالاسمی، جراحی، زنان و زایمان و... به تمامی فرآورده‌های خونی نیاز داریم.

وی با اشاره به نیاز و ضرورت خون و فرآورده خونی از آن به‌عنوان هدیه‌ای سرخ که جانی دوباره می‌بخشد یاد کرد و گفت: آنچه ما را گاها دچار چالش می‌کند فرآورده پلاکت به واسطه طول عمر کوتاه (سه روزه) آن است که عملا امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: عمده مصرف بیماران سرطان و انکولوژی در بخش کودکان و بزرگسالان و بیماران جراحی قلب، این فرآورده با ارزش(پلاکت) است تا از خونریزی‌های احتمالی جلوگیری کند، بنابراین اینکه هر روز اهدا کننده مستمر و به میزان کافی داشته باشیم، ضرورت دارد.

وی گفت: با توجه به وجود ۲۵ بیمارستان استان روزانه نیاز به حضور مستمر ۲۰۰ اهداکننده خون در گروه‌های مختلف داریم تا بتوانیم نیاز روزانه مراکز درمانی را تامین کنیم.

صالحی‌فر اضافه کرد: علاوه بر آن باید همچنان ذخیره سه چهار روزه از هر گروه خونی را داشته باشیم تا در صورت اتفاق حوادث غیرمترقبه، جوابگوی نیاز استان باشیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار