شاهرخ یارویسی در گفتگو با تابناک:
معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:مردم گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت دام های کشتار خیابانی و غیر مجاز به جد خودداری کنند.
کد خبر: ۹۷۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 02 July 2021

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۶۶۸ بازدید از مراکز تهیه، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان این اداره کل انجام که طی این بازدیدها، ۳۵ مرکز به مراجع قضایی معرفی و با حکم مقام محترم قضایی، ۲۸ مرکز پلمپ شده است.

وی اظهار نمود: طی سه ماه نخست سال جاری در نتیجه اقدامات مقدار ۲۸۶۹۸ کیلو فرآورده خام دامی ضبط و به طریق کاملا بهداشتی امحاء شد.

دکتر یارویسی در خصوص مقدار فرآورده ضبطی کشتارگاه‌های دام و طیور استان عنوان نمود: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۳۷۰ کیلوگرم گوشت و مواد آلایش غیر بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و تعداد ۱۶۴۲۶۸ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان توسط مسئولین فنی بهداشتی مستقر در این کشتارگاه ها، به دلیل غیر قابل مصرف بودن جهت مصارف انسانی ضبط و به صورت کاملا بهداشتی امحاء گردیده است.

وی در ادامه تصریح نمود: با شروع فصل گرما و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ... به همشهریان توصیه می‌گردد که فرآورده‌های خام دامی خوراکی به ویژه لبنیات، تخم مرغ، گوشت، مرغ و ... حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

معاون سلامت از همشهریان درخواست نمود، گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت دام‌های کشتار خیابانی و غیر مجاز به جد خودداری نمایند و موارد تخلف مشاهده شده را با شماره تماس ۱۵۱۲ و یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.



 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار