تابناک-مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت با سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی مجتمع تبدیل اسید سولفوریک به اسید فسفریک در هرمزگان احداث می شود.
کد خبر: ۹۷۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 01 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 8 مخزن نگهداری اسید سولفوریک در بندرعباس احداث شده است و یک مخزن آرامش نیز احداث شده است که اسید سولفوریکی که توسط واگن ها و ایزو تانک ها از مس سرچشمه و خاتون آباد انتقال داده می شوند را ذخیره سازی کند.

وی افزود: 4.7 کیلومتر لوله گذاری از مخازن به اسکله انجام شده است که قطر آن 12 اینچ است و قابلیت صادرات اسید سولفوریک را ایجاد می کند.

سعد محمدی بیان کرد:با ایجاد دستگاه های تولیدکننده هوای خشک که سرمایه گذاری آن انجام شده است و فشار 2 بار انتقال اسید از درون واگن ها به مخازن فراهم شده است اما قطعا آنچه مدنظر شرکت مس ایران است ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای محصولات این صنعت می باشد به همین منظور با توجه به نیاز کشور به کودهای فسفاته سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی را برای تبدیل اسید سولفوریک به اسید فسفریک در همین منطقه فراهم می شود.

وی عنوان کرد: با احداث این مجموعه در هرمزگان که زمین آن نیز مشخص شده است و حداکثر تا یک ماه آینده برنامه ریزی های بیسینگ آن نیز انجام می شود قابلیت تبدیل اسید سولفوریک به اسید فسفریک 97 درصد فراهم خواهد شد و با رقیق شدن این اسید ما قابلیت تولید بیش از 750هزار تن اسید فسفریک 54 درصد در هرمزگان را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: اسید فسفریک بیش از 15 درصد ارزش افزوده از نظر درآمدی برای کشور نسبت به اسید سولفریک ایجاد خواهد کرد از طرفی هم  کشور  نیازمند کودهای فسفاته است که امیدواریم با سرمایه گذاری 150 میلیون یورویی تولید انواع کودهای فسفاته با اسید فسفوریک را آغاز کنیم.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار