مهدی رضایی خبر داد:
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تا پایان تیرماهجاری باید همه نسخه های کاغذی به الکترونیکی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۷۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 29 June 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه   امروز در  نشست استانی بیمه سلامت استان کرمانشاه که باحضورمعاون سازمان بیمه سلامت ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، رییس سازمان نظام پزشکی، سازمان های بیمه گر وبیمه های تکمیلی استان در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، مهدی رضایی اظهار کرد: سازمان سامانه ای را راه اندازی کرده که میتوان با ورود به آن مستقیما نسخه را نوشت،در دیگر شهرها از جمله تبریز در کلنیک های بزرگ که روزانه حدود ۳۰ هزار ویزیت صورت می گیرد از این سامانه استفاده می شود.

وی با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ افزود:طبق قانون اگر تبادل الکترونیک انجام نشود،بیمه حق ندارد دیگه پول پرداخت کند و در بخش خصوصی و دولتی از تیر ماه به بعد نسخه غیر الکترونیک مفهومی ندارد،یعنی کاغذی بین سازمان بیمه و ارائه دهنده خدمت رد و بدل نمی شود و فقط به صورت الکترونیکی است و حدود ۹۰ درصد تاکنون این اتفاق رخ داده است.

رضایی با بیان اینکه تا چند ماه آینده نیز پرداخت بیمه بستری ها به صورت الکترونیکی است،افزود: نهایتا تا آبان ماه پرداخت های بستری ها به صورت کاغذی پرداخت می شود،و بعد از آن اگر نسخه نویسی الکترونیکی انجام نشود،جلوی پرداخت ها طبق قانون گرفته و ما قطعا نمی توانیم تخلف کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ایحاد محدودیت ها گفت:در بخش دولتی به علت شیوه کرونا ممکن است این روند کندتر پیش رود،اما خواهش می کنیم دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را در جهت اجرای طرح به کار ببرد تا کرمانشاه جز استان های برتر در اجرای این طرح قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار