مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از نیروگاه‌های برق‌آبی کشور به خاطر خشکسالی شدید از مدار تولید خارج شده‌اند، از خانواده‌ها و مشترکان برق خواست در راستای جلوگیری از قطعی، از وسایل پر مصرف برقی در ساعات‌ پیک مصرف استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۷۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 29 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«امیدعلی مرآتی»، ساعت‌های اوج مصرف برق را ۱۲ تا ۱۸ همزمان با افزایش دمای هوا اعلام کرد و از شهروندان و مشترکان خواست در این ساعات‌ از استفاده از وسایل پر مصرف برقی خودداری کنند تا شاهد قطعی برق نباشیم.

او با اشاره به کاهش نزولات آسمانی، خشک سالی و افزایش دمای هوا در فصل تابستان افزود: در سال‌های گذشته ساعات پیک مصرف برق در استان شب‌ها بین ساعت ۲۰ تا ۲۳: ۳۰ دقیقه بود اما متاسفانه امسال بخاطر خشکسالی این ساعت به ۱۲ تا ۱۸ تغییر یافته و این امر موجب استفاده بیش از گذشته کولرهای گازی و آبی توسط مشترکان شده است.

مرآتی با بیان اینکه مصرف برق دراستان کرمانشاه بخاطر تغییر پیک مصرف و افزایش استفاده از کولرهای گازی و آبی نسبت به سال گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: این افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در سالجاری در حالیست که تولید برق بخاطر کاهش نزولات آسمانی و از مدار خارج شدن نیروگاه های برق‌آبی، نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی با اشاره به گرمای تابستان و لزوم مدیریت صحیح مصرف برق توسط مشترکان، کرد: تاکنون بیشترین میزان مصرف برقی که در استان ثبت شده ۷۴۱ مگاوات است و روزانه در این حدود برق در کرمانشاه مصرف می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

ادارات ۵۰ درصد مصرف برق در سال گذشته خود را باید کاهش دهند

مدیرعامل شرکت نیروی توزیع برق استان کرمانشاه گفت: تغییر ساعت های اداری کمک بزرگی به کاهش مصرف برق در سطح استان است و طبق دستورالعملی که ابلاغ شده به منظور صرفه جویی در مصرف برق به خاطر جلوگیری از قطعی برق مشترکان خانگی؛ ادارات موظف شدن ۵۰ درصد میزان مصرف خود نسبت به سال گذشته را کاهش دهند.

مرآتی یکی دیگر از راهکارهای شرکت توزیع نیروی برق استان در راستای صرفه جویی و کاهش مصرف برق در ساعت های پیک مصرف را انعقاد تفاهم نامه با صنایع بزرگ صنعتی استان دانست و یادآور شد: مقرر شده این صنایع در ساعت های پیک مصرف از استفاده از وسایل پر مصرف برقی خودداری کنند.

او همچنین یکی دیگر از اقدام‌های این شرکت را امضای تفاهم نامه با صاحبان چاه‌های برقی کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این قرار داد بین صاحبان چاه های کشاورزی و این شرکت مقرر شده اگر آنها در ساعت‌های پیک مصرف از روشن کردن چاه خودداری کنند تا مصرف برق آنها در دیگر ساعت ها رایگان باشد.

مرآتی در راستای جلوگیری از قطعی بیشتر در سطح استان از شهروندان خواست اگر از کولر گازی استفاده می‌کنند آن را روی دمای ۲۵ درجه تنظیم و کسانی که کولر آبی دارند از دور کَند آن استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بر مدیریت صحیح و مصرف بهینه برق و خودداری مشترکان از استفاده از وسایل پر مصرف در ساعت های پیک مصرف تاکید کرد و گفت: شهروندان تنظیم کولرهای گازی و آبی و الگوی مصرف در ساعت های پیک مصرف را رعایت کنند اصلا خاموشی و قطعی برق نخواهیم داشت.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند که نشان از ضعف صنعت در این استان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار