سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به اینکه مخازن آب استان با کسری ۱۰۱ میلیون متر مکعبی مواجه شده است، افزود: انتقال آب از دریای عمان نیز به دلیل اینکه اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده تا ۵ سال آینده اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 28 June 2021


سعید سروری تاکید کرد: آب قابل تجدید نیست و هر ساله نیاز ما به مصرف آب افزایش پیدا می کند ولی حجم آب ثابت است.وی با اشاره به اینگه اکثر منابع تأمین آب قنوات و چشمه ها بود که امسال به دلیل کاهش بارندگی به مشکل برخورده است، ادامه داد: عداد چاه‌های فعال مجاز که شامل چاه کشاورزی، خدمات، صنعت و شرب می‌شود، دو هزار و ۹۳۱ حلقه چاه است که از این تعداد دو هزار و ۷۹۱ چاه برقی و ۱۰۴ چاه دیزلی است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که تا ۷ سال دیگر ۷۵ درصد آب تجدید پذیر داشته باشیم، خاطر نشان کرد: اگر کاهش مصرف آب داشته باشیم ولی راندمان آبیاری را افزایش دهیم به این مهم می رسیم.
وی با اشاره به اجرای فعال سازی کنتورهای هوشمند از سال ۹۲ شروع شده است، افزود: تعداد کنتورهای نصب شده به ۱۷۵ کنتور رسیده است که ۱۲۲ کنتور روی چاه‌های کشاورزی، ۵۳ کنتور بر روی چاه‌ها با مصارف شرب، صنعت و سایر خدمات نصب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار