شهردار اصفهان گفت: اقدامات عمرانی در منطقه 14 در حافظه تاریخی مردم می ماند و این مردم شهادت می دهند که انقلاب عمرانی شهر اصفهان و عدالت فضایی که معیار همه حرکت های عمرانی شهرداری بود، محقق شد.
کد خبر: ۹۷۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 27 June 2021

قدرت اله نوروزی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تشریح پروژه های منطقه 14 اظهار کرد: کاروان بزرگ «هر یکشنبه، یک افتتاح» اکنون که دوران تبلیغات انتخاباتی سپری شده، با سرعت بیشتر و انگیزه قوی تر کار خدمت رسانی را همچون چهار سال گذشته ادامه می دهد.

وی ادامه داد: از شهرداران فعلی و سابق منطقه 14 قدردانی می کنم چراکه آنچه که برای ایجاد تعادل در شهر تحت عنوان عدالت فضایی آرزو داشتیم، با همت این شهرداران محقق شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیر سابق منطقه 14 انصافا کاری کرد که تاریخ منطقه به یاد ندارد و این کارها در حافظه تاریخی مردم می ماند، گفت: مردم منطقه 14 شهادت می دهند که انقلاب عمرانی شهر اصفهان و عدالت فضایی که معیار همه حرکت های عمرانی بود، محقق شد.

وی بیان کرد: اقداماتی که در منطقه 14 برای احداث جاده فرزانگان، احداث ورزشگاه ها و توسعه معابر و آسفالت مناطق محروم تر مثل حصه انجام شد تقدیم مردمی شده که استحقاق خدمت داشتند و این مایه افتخار است و ما به چهارسال محرومیت زدایی در مناطق کمتربرخوردار اصفهان افتخار می‌کنیم.

نوروزی افزود: آرزو داریم این خدمات تداوم پیدا کند و مردم بتوانند بیش از پیش از امکانات شهری بهره مند شوند؛ از اعضای شورای اسلامی شهر که در خصوص مناطق کمتر برخوردار لوایح را تصویب کردند و مصوبات از سوی مجریان اجرا شد تا دغدغه ها کم شود نیز قدردانی می کنم.

*بدون اقدامات شهرداری، سرزندگی فضای سبز شهر از دست می رفت

همچنین در این جلسه، علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به اینکه شورای جدید شهر اصفهان اطلاع دارند که ما در اصفهان با چه چالش هایی روبرو هستیم و باید این دغدغه ها همواره مدنظر منتخبان قرار گیرد، اظهار کرد: چالش هایی همچون زاینده رود در اصفهان وجود دارد و این قصه پرغصه یکی از مطالبات همیشگی مردم است، هرچند مدیریت شهری نمی تواند به طور مستقیم به این مشکل ورود کند اما به عنوان مطالبه گر می تواند نقش ایفا کند.

وی افزود: در حوزه آلودگی هوا هم مطالعات علمی و نتایج آن برای افرادی که می خواهند به طور عالمانه با اطلاعات، تصمیمات درستی در حوزه آلودگی هوا بگیرند در این دوره انجام شده و موجود است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ریزگردها یکی از مشکلات کنونی اصفهان است، گفت: فرونشست زمین، آینده اصفهان را تهدید می کند و برخی پروژه ها مثل قطار بین شهری اصفهان و تهران که یک طرح استانی است، در بین قول و قرارها قرار گرفته اما به نتیجه صددرصدی نرسیده است.

وی افزود: این طرح در دولت فعلی دنبال شده و به خاطر کندی کار مورد انتقاد قرار گرفته و امیدواریم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد تا آثار آن را مشاهده کنیم.

وی افزود: در فضای استخدام نیروها برای دلهره هایی که کارمندان شهرداری داشتند، مسیرهایی طی شده و کار در آستانه به نتیجه رسیدن است، باید فرایندهایی که در استخدام ها طی شده و به نتیجه رسیدن وضعیت استخدامی افرادی که 20 سال است به صورت قراردادی با شهرداری کار می کنند، از سوی مدیریت شهری به سرانجام برسد.

وی در مورد بحران آب و لزوم حفظ فضای سبز شهر اصفهان هم اظهار کرد: متاسفانه در این خصوص وارد شرایط سال 98 می شویم؛ اگر کوشش مدیریت شهری نبود بخشی از سرزندگی شهر را در فضای سبز از دست داده بودیم اما اهتمام ستودنی منجر شد این اتفاقات رخ ندهد و تلاش شد آب مورد نیاز تامین شود.

نصر اصفهانی افزود: امسال هم در شرایط مشابه یا بدتر از سال 98 قرار می گیریم و باید آب مورد نیاز چهار هزار هکتار فضای سبز را تامین کنیم.

*سرانه ورزشی منطقه 14 به استانداردها نزدیک می شود

در ادامه جلسه، بهزاد حقانی، مدیر منطقه 14 شهر اصفهان تصریح کرد: با افتتاح ورزشگاه رستم امروز پنجمین ورزشگاه در منطقه 14 بهره برداری می شود و این درحالی است که در آذرماه سال گذشته ورزشگاه سهراب هم در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کار ساخت این مجموعه سال 98 شروع شد و اکنون در کمتر از دو سال بهره برداری می شود.

مدیر منطقه 14 شهر اصفهان افزود: هزینه این طرح بالغ بر 17 میلیارد تومان بوده است که در زمینی به وسعت 1750 مترمربع و در 2400 مترمربع زیربنا ساخته شده است.

وی ادامه داد: از این 17 میلیارد تومان هفت میلیار تومان صرف آزادسازی شده و اجرا و تجهیز ورزشگاه هم 10 میلیارد تومان هزینه برای مدیریت شهری داشته است.

حقانی بیان کرد: ورزشگاه دارای یک سالن ورزشی توپی است و حدود 400 متر هم فضای اداری و سالن اروبیک در طبقه بالا دارد.

وی اظهار کرد: ورزشگاه امام خمینی (ره) دارای زمین بزرگ و سالن رزمی است که انتخاب پیمانکار هم شده است و از دو هفته آینده کلنگ این طرح هم به زمین زده می شود تا با احداث آن از نظر سرانه ورزشی مشکلی در منطقه نداشته باشیم.

مدیر منطقه 14 شهر اصفهان همچنین از بهره برداری از خیابان 36 متری سودان تا آخر تیرماه و کلنگ زنی پل امید خبر داد.

*افتتاح خیابان 36 متری سودان آرزوی 30 ساله ساکنان منطقه 14

در این جلسه، علی شمسی، مدیر سابق منطقه 14 شهر اصفهان نیز اظهار کرد: منطقه 14 حاشیه ای ترین و کم درآمدترین منطقه در شهر اصفهان بود اما عدالت فضایی طی چند سال گذشته در آن به اجرا درآمد و اکنون منطقه 14 را در رده مناطق میانی شهر می توان نام برد.

وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد: مواد مخدر حاشیه شهر اصفهان را مورد آسیب شدید قرار داده بود اما افتتاح ورزشگاه و تکمیل سرانه ورزشی مردم یکی از زیرساخت های مبارزه با مواد مخدر است که ما در این منطقه اجرایی کردیم.

مدیر سابق منطقه 14 شهر اصفهان تصریح کرد: برای احداث خیابان سودان 60 هزار مترمربع زمین آزادسازی شد و افتتاح این خیابان پایان آلونک سازی و شهرسازی نامناسب در یکی از بدترین مناطق اصفهان با پیگیری های شبانه روزی مدیر جدید منطقه خواهد بود.

وی افزود: آلونک سازی در این بخش شهر بیداد می کرد ضمن اینکه با افتتاح این خیابان سرانه فضای سبز رشد خوبی خواهد کرد و یکی از پروژه هایی که مردم 30 سال انتظار آن را می کشیدند، به سرانجام خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار