تابناک- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با جذب 37 هزار و 860 دانش آموز، طرح یاریگران زندگی به عنوان یکی از طرح‌های موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 631 مدرسه در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۷۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 27 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، علیمراد کرمی در  نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به تعطیلی فعالیت حضوری مدارس به دلیل شرایط کرونایی اظهار کرد:چون در این  شرایط کرونایی دانش آموزان در معرض آسیب های جدی تری قرار دارند، کمیته فرهنگی و پیشگیری باید  فعالیت‌های هدفمند و گسترده تری داشته باشد.

وی ادامه داد: این کمیته باید با انجام فعالیت های زیربنایی فرهنگی و افزایش آموزش‌ها و اطلاع رسانی، زمینه مصون سازی جامعه را فراهم کند.

کرمی با بان اینکه میز نماد( نظام مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی دانش آموزان) با حضور آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی و کمیته امداد در حال فعالیت است، افزود: تیم های مداخله در بحران با حضور مشاوران مجرب، دانش آموزان آسیب دیده را به یکی از این 5 دستگاه ارجاع می دهند.

وی خاطر نشان کرد: 360 مدرسه در 10 شهرستان و منطقه تحت پوشش این طرح مشارکتی و بین دستگاهی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر راه اندازی خط اورژانس اجتماعی دانش آموزی استان با شماره 1570 را یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری و درمان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح ملی که  به صورت آزمایشی در استان شروع شده است. همه روزه از ساعت 8 تا 20 به صورت رایگان پاسخگوی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها است.

کرمی اضافه کرد: همچنین در یکسال گذشته، آموزش و پرورش استان برای ارتقا کمک های مشاوره ای به دانش آموزان و خانواده ها  4 مرکز مشاوره ای جدید راه اندازی کرده است.

وی در خصوص طرح یاریگران زندگی گفت:  با جذب 37 هزار و 860 دانش آموز، طرح یاریگران زندگی به عنوان یکی از طرح‌های موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 631 مدرسه در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: همچنین 30 هزار  نفر از والدین و 883 نفر از کارکنان جذب این کانون شده اند که استان بوشهر در این  خصوص، بهترین عملکرد در سطح کشور را داشته است.

کرمی به برگزاری نخستین جشنواره نخستین جشنواره ملی تهیه و تولید محتوای آموزشی در  فضای مجازی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر اشاره کرد و گفت: مسئولیت  برگزاری این جشنواره  ملی با آموزش و پرورش استان است و امیدواریم تا پایان مرداد با مشارکت فرهنگیان سراسر کشور، محتواهای ارزشمندی تهیه و در کانال های یاریگران زندگی در شبکه شاد منتشر شود.

وی از تولید برنامه تلویزیونی "یک لیوان زندگی" در راستای اجرای طرح یاریگران زندگی خبر داد و گفت: این مجموعه آموزشی با همکاری آموزش و پرورش استان و ستاد مبارزه با مواد مخدر به کارگردانی رضا صافی از هنرمندان هم استانی تهیه شده است و در شبکه های سراسری صدا و سیما پخش می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر هفتگی با حضور مشاوران در کانون یاریگران زندگی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری کارگاه های آموزشی و برپایی نمایشگاه های مختلف با رویکرد آگاهی بخشی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در این راستا است.

همچنین در این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر گفت: "اطلاعات خود را در خصوص مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم" به عنوان شعار جهانی هفته مبارزه مخدر تعیین شده است.

ارسطو ترکان منش در خصوص برنامه های مبارزه با مخدر در استان اظهار کرد:  در این هفته کمیته فرهنگی و پیشگیری، نشست با اصحاب رسانه، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان، تجلیل از خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر، جانبازان مبارزه با مواد مخدر و سازمان های مردم نهاد فعال در این زمینه، نشست تخصصی با سازمان های مردم نهاد و سازمان های خیریه حامی افراد آسیب دیده و مسابقات ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تشکیل کانون یاریگران زندگی یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش است که توقف رشد مصرف مواد در بین دانش آموزان دوره تحصیلی متوسطه دوم از آثار خوب این طرح است.

ترکمان منش در پایان تاکید کرد: راه انداری خط 1570، افزایش مراکز مشاوره و برگزاری جشنواره ملی تولید حتوای آموزشی در فضای مجازی نشان می دهد با وجود محدودیت های کرونایی، فعالیت های پیشگیرانه آموزش و پرورش متوقف نشده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار