رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: نیت اصلی ما از ساختن زندان جدید در شهرستان اسلام آباد غرب ایجاد محیطی استاندارد در راستای اصلاح و بازپروری زندانیان است.
کد خبر: ۹۷۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 26 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا، «پرویز توسلی زاده» روز شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید زندان اسلام آباد غرب، ابراز امیدواری کرد که با همراهی شهروندان و کار جمعی از ایجاد آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

او گفت: آرزو می‌کنیم در زندان اسلام آباد غرب زندانی وجود نداشته باشد.

ساختمان زندان جدید ۲۵۰نفر ظرفیت دارد

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم با بیان اینکه زندان جدید اسلام آباد غرب در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع افتتاح شد، گفت: این زندان با زیربنای ۲ هزار و ۶۸۰ مترمربع در ۲ کیلومتری کمربندی اسلام آباد غرب واقع شده و ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

«حمیدرضا پوریانی» در این مراسم افزود: کلنگ ساخت این ساختمان در سال ۱۳۷۶ بر زمین زده شده تا اینکه با سفر حجت الاسلام ابراهیم رییسی، رییس قوه قضایه در بهمن ۹۹ به استان بر حرکت جهادی و تسریع در ساخت آن تاکید شد.

او مجموع اعتبار هزینه شده از ابتدا تا کنون را ۱۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان اعلام کرد.

در ادامه نیز مسولان قضایی استان به محل بازداشتگاه چشمه سفید کرمانشاه آمدند تا طرح تولید نایلون ، نایلکس و سفره یکبار مصرف را افتتاح کنند.

این پروژه با سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام شده و زمینه اشتغال ۱۵ نفر از زندانیان را فراهم می کند.

کرمانشاه ۲ برابر جمعیتش مراجعه قضایی دارد

به گزارش ایرنا، طبق آمار دادگستری کل استان کرمانشاه، سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نزدیک ۲ برابر جمعیت استان به دادگستری مراجعه داشته اند.

در مجموع سال گذشته ۴۳۰ هزار پرونده در دادگستری استان تشکیل شده که ۱۰ درصد این پرونده ها مربوط به جرایم مهمی مانند سرقت مسلحانه، اشرار و قاچاقچیان می شود.

آمار اداره کل زندان های استان نیز می گوید: کرمانشاه چهار هزار و ۹۰۰ زندانی دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ نفر به مرخصی کرونا رفته اند.

۹۸ درصد زندانیان مرد و ۲ درصد (۸۹ نفر) زن هستند، ضمن اینکه ۷۰ درصد زیر ۴۰ سال سن دارند.

همچنین در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۷۰۰ زندانی وجود دارد که به صورت مکرر آزاد می شوند و دوباره بر می گردند که جرم بیشترشان هم سرقت است.

۲۹ درصد زندانیان استان به جرم سرقت در حال تحمل حبس هستند و آمار زندانیان مرتبط با مواد مخدر نیز ۲۵ درصد است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار