شهرام کرمی خبر داد :
دادستان کرمانشاه گفت:بطور میانگین در ماه به ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده در دادسرای استان رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 22 June 2021

به گزارش  خبرنگار تابناک کرمانشاه   شهرام کرمی امروز در نشست خبری که به مناسبت قوه قضاییه برگزار شد اظهار کرد: همکاران اداری و قضایی ما علاوه بر تحمل این حجم ازپرونده باید تلاش کنند از پرونده های سال های گذشته نیز بکاهند، در سال ۹۹ حدود ۵۸ هزار پرونده وارد دادسرا شد که خروجی ما ۵۹ هزار و ۹٠٠ بوده یعنی علاوه بر پرونده های وارده به پرونده های سال های قبل هم رسیدگی شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود بیش از ۷ هزار پرونده از گذشته باقی مانده که در حال رسیدگی به آنها هستیم،در این زمینه عملکرد استان کرمانشاه خوب  و توانستیم ۶۲٪ ازپرونده های معوق را رسیدگی کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه ثبت دفاتر و رسیدگی های قضایی در سیستم انجام می شود افزود:استان کرمانشاه از نظر رتبه سیستم در سال ۹۷ رتبه ۲۷ قرار داشت که قابل پذیرش نبود الحمدالله با تلاش همکاران پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم و در سال۹۹ به رتبه ۵ ارتقا پیدا کردیم.همچنین در بحث ابلاغ الکترونیک ۷۶ دصد ابلاغ ها الکترونیکی صورت می گرفت که با برنامه ریزی منسجم در حال حاضر غریب به ۹۷ درصدبه صورت الکترونیک انجام می شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونا،اظهار کرد:کرونا محدودیت های زیادی را برای ما ایجاد کردبا توجه به اینکه دادسراها جز ادارات پرتردد دولتی و حاکمیتی است همکاران ما در معرض خطر بودند و بیمار شدند، اما با تمهیدات اندیشیده شده و مجاهدت های صورت گرفته هیچ گونه خللی در روند دادرسی ایجاد نشد.

وی گفت: یکی از عوامل خطر شیوع کرونا زندان بود زیرا محیطی بسته و با جمعیت زیادی ساکن دارد و با نظارت ها و عملکرد درست هیچ موردی از کرونا و بستری در زندان مشاهده نشد،مگر افراد تازه وارد که آنها نیز در قرنطینه مشخص بودند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان تابستان بتوانیم با پرداخت مطالبات 200 مالباخته دیگر، پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان را ببندیم.

 کرمی  به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان پرداخت و اظهار کرد: این پرونده حدود 13 هزار شاکی داشت که طی چهار سال و نیم گذشته، مطالبات اکثریت این مالباختگان پرداخت شده و درحال حاضر تنها پرداخت مطالبات حدود 200 نفر باقی مانده است.

وی تصریح کرد: میزان طلبی که این تعداد مالباخته از متهم پرونده دارند، حدود 16 تا 17 میلیارد تومان است که رقم بالایی است و از سوی دیگر میزان اموال باقی مانده از متهم نیز چندان نیست و به فروش هم نمی رسند.

دادستان کرمانشاه یادآورشد: درحال حاضر مشغول رایزنی برای فروش این اموال هستیم و امیدواریم تا پایان تابستان پرونده گلیم و گبه بسته شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از پرونده های کثیرالشاکی در دادسرای کرمانشاه، پرونده آرکا خودرو بود که حدود هزار نفر شاکی داشت که خوشبختانه این پرونده با پرداخت مطالبات به همه شکات بسته شد.

کرمی در ادامه به برگزاری انتخابات 1400 و شایعه وقوع برخی تخلفات در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: هرچند ادعا نداریم که هیچ تخلفی رخ نداده، اما در هنگام برگزاری انتخابات برای بازدید به نقاط مختلفی از سطح شهر رفتم و چیزی دال بر وقوع تخلف ندیدم.

وی افزود: با این وجود ادعاهایی از سوی برخی کاندیداها مبنی بر وقوع برخی تخلفات مطرح شده، اما هنوز هیچکس هیچ مدرکی یا مستندی را در این خصوص به ما ارائه نکرده است.

دادستان کرمانشاه افزود: البته چند پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده و بازداشتی هم داشته ایم که مربوط به طرفداران کاندیداها و نه خود آنها است که درحال رسیدگی به آنها هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار