نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: با توجه به پیش بینی ها در خصوص حجم زیاد زائران اربعین امسال نیاز است تا طرف عراقی نسبت به ایجاد امکانات رفاهی طرف خود اقدام کند.
کد خبر: ۹۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 19 September 2015
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: با توجه به پیش بینی ها در خصوص حجم زیاد زائران اربعین امسال نیاز است تا طرف عراقی نسبت به ایجاد امکانات رفاهی طرف خود اقدام کند.
به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در نشست با ستاد مردمی اربعین حسینی در مهران اظهار کرد: زائران ایرانی اربعین سال گذشته از مرز مهران تا کوت عراق که بیش از 70 کیلومتر بود با مشکل نبود وسایل حمل و نقل و کمبود امکانات رفاهی مواجه بودند که می طلبد در این خصوص دولتمردان عراقی تلاش کنند.
وی افزود: دولت عراق از توان مالی خوبی برخوردار است و ما نیز آمادگی داریم همانند سال گذشته برای رفاه حال زائران در آن طرف مرز با دولت عراق همکاری کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده به همراه استاندار ایلام ملاقاتی در عراق با آیت الله سیستانی خواهیم داشت و از طریق ایشان نیازهای زائران را به مسوولان عراقی خواهیم گفت.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: پیش بینی ما این است که امسال شاهد حجم بالای زائران در استان ایلام بویژه مهران باشیم به همین خاطر همه برای استقبال از زائران پای کار بیایند ، خانه ها زائرسرا شود و با پذیرایی خوب و صمیمی از زائران ضمن حفظ آبروی استان نام این استان و شهر مهران در کشور و جهان بدرخشد.
امام جمعه مهران نیز از برپایی نمایشگاه با کاروان خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل عکس پوستر بنر و نمایشگاه تجسمی کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا کوفه است که از پنجم صفر در این شهر برای بازدید زائران برپا می شود.
حجت الاسلام روح الله ولدبیگی ادامه داد: ستاد مردمی اربعین شهرستان مهران تلاش می کند با اجرای ویژه برنامه هایی در در خور شان زائران عتبات عالیات زمینه یک سفر به یادماندنی برای این عزیزان فراهم کند.
شهرستان مهران کانون تردد زائران به عتبات عالیات به شمار می رود.
استان ایلا م با 20 هزار کیلومتر مربع گستره 430 کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد که 220 کیلومتر از این میزان در حوزه شهرستان مهران قرار دارد.
به دنبال سقوط رژیم بعثی به عنوان مانع جدی ارتباط دو ملت در سه دهه ماقبل ، خروجی مرزی مهران با توجه به مزیت های رقابتی چون امنیت و همسانی فرهنگی دوسویه مرز و نزدیکی به مراکز زیارتی و جمعیتی مرکز عراق این مرز به اصلی ترین کانون تردد زایران و مسافران دو کشورمبدل شد.
افزون بر ترددهای مستمر روزانه ، در مقاطعی از سال چون مناسبت های مذهبی میزان رفت و آمد زوار به اوج می رسد از جمله در ایام اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مرز مهران به عراق سفر کردند .
برخی منابع رسمی پیش بینی ها می کنند که شمار زایران کربلای معلی در اربعین حسینی امسال تا حدود 2 میلیون نفر افزایش یابد.
متناسب سازی امکانات برای سفر این میزان زایر به یکی از دغدغه های جدی مردم و مسوولان استان ایلام و نیز استان های عراقی واقع در مسیر این زایران مبدل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار