معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران سه خواسته مهم مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل پایتخت و توسعه آن را با رئیس جمهوری مطرح کرد.
کد خبر: ۹۷۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 17 June 2021

 

"سید مناف هاشمی" روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۲ ایستگاه مترو تهران که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: از طرف معاونان و مدیران سه خواسته به من اعلام شده است که به سمع و نظر شما برسانم که یکی از آن‌ها صدور دستور واکسیناسیون برای رانندگان حمل و نقل عمومی است.

وی اضافه کرد: خواسته دیگر تسهیل در تامین پنج هزار دستگاه اتوبوس است و جمله آخر من درباره قرار داد تامین یکهزار و ۵۰ واگن تهران است که از این قرارداد ۴۰۵ دستگاه باقی مانده که می تواند از محل واگن ملی با ظرفیت ۸۵ درصد نهایی شود.

هاشمی با اشاره به مشخصات طرح های افتتاح شده مترو تهران گفت: بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت سال جاری، امروز نوبت به بهره برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسید تا به این ترتیب محدوده میانی خط ۶ مترو تکمیل شده و عملکردی یکپارچه و پیوسته پیدا کند.

وی ادامه داد: ایستگاه مترو شهرک آزمایش در منطقه پر ترافیک ۲ و همجوار با بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری و جلال آل احمد واقع شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه شهرک آزمایش با زیربنای هشت هزار و ۷۵۰ مترمربع در عمق ۳۶ متری از سطح زمین قرار دارد، اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت این ایستگاه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و امروز با بهره مندی از مسیر ویژه نابینایان و تجهیزات مخصوص افراد کم توان جسمی و حرکتی،‌ به بهره برداری رسید.

هاشمی در تشریح مشخصات ایستگاه مترو شهرک آزمایش گفت: طول ایستگاه ۱۴۰ متر، تعداد هواسازها سه دستگاه، تعداد پله های برقی نصب شده ۱۰ عدد و تعداد آسانسورهای نصب شده ۶ دستگاه است.

وی افزود: ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه احداث ایستگاه شهرک آزمایش است و باید تاکید کنم ایستگاه مترو شهرک آزمایش یکی از شکیل ترین ایستگاه های پایتخت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ورودی نخست ایستگاه که ورودی شرقی آن محسوب می شود، از ضلع جنوب غربی محله کوی نصر دسترسی دارد.

وی اظهار داشت: ۳۰ ایستگاه مترو در این دوره مدیریت شهری افتتاح شده است و در حال حاضر ۱۴۰ ایستگاه در مترو فعال و در حال خدمت‌رسانی است.

در پایان گزارش عملکرد مدیریت شهری از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رئیس جمهوری کشورمان دستور رسیدگی ویژه به خواسته سه‌گانه مدیریت شهری را به مدیران خود داد.
با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری از ۲ ایستگاه شهرک آزمایش در خط ۶ و مدافعان سلامت در خط ۷ پایتخت بهره برداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار