معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از اجرای طرح‌های متعدد خیراندیشان استان سمنان در محروم‌ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان به مثابه به جنگ فقر رفتن "کم‌جمعیت‌ترین استان کشور در بزرگ‌ترین استان فقیرنشین کشور تعبیر کرد.
کد خبر: ۹۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 08 June 2021
 
کم‌جمعیت‌ترین استان کشور به جنگ فقر در بزرگ‌ترین استان فقیرنشین کشور رفت

 

به گزارش تابناک سمنان سیده فاطمه تقوی،18خردادماه به سفر تیم استان سمنان تحت عنوان سفیران نیکی ( طرح سحاب رحمت) به مناطق محروم فنوج، بزمان و شهر علی‌اکبر سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: این تیم با ارائه طرح منظومه توانمندی ایتام در مناطق ذکرشده، با همکاری اداره سیستان و بلوچستان موفق به احصا و رفع نیازهای ضروری زندگی ایتام منطقه در فاز نخست شدند و جشن توانمندی ایتام این مناطق در تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان، اظهار کرد: طرح منظومه توانمندی ایتام که برای نخستین بار در استان سمنان کلید خورد باهدف تأمین آتیه ایتام، رفع نیازهای ضروری زندگی آنان، تقویت ابعاد فرهنگی ایتام، مدیریت نظام‌یافته نقدینگی و بکار انداختن منابع حمایتی در مسیر تولید و اشتغال ایتام این مناطق محروم اجرایی شد.

 وی با بیان اینکه این طرح در بازه زمانی سه‌ساله و در  سه فاز تعریف‌شده است خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته امداد استان با اجرای این طرح در  سیستان و بلوچستان به مقابله با رفع فقر در این استان می‌پردازد و به تعبیری در این طرح، کم‌جمعیت‌ترین استان کشور به مقابله با فقر در بزرگ‌ترین استان فقیرنشین کشور می‌رود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: تاکنون لوازم ضروری زندگی شامل یخچال، اجاق‌گاز، کولر، پنکه، فرش، موکت، تلویزیون، آبگرمکن و به ازای هر یتیم مقداری اسباب‌بازی شامل بازی‌های فکری و سرگرمی تهیه‌شده و در اختیار ایتام و خانواده‌های آنان قرار گرفته است.

تقوی از برگزاری جشن توانمندی ایتام در شهر زاهدان در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: جشن توانمندی ایتام مناطق محروم فنوج، بزمان و شهر علی اکبر  یکشنبه ششم تیرماه سال جاری  در شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توانمندی فرهنگی ایتام و اشتغال به ترتیب در فازهای دوم و سوم طرح منظومه توانمندی ایتام  قرار دارد، تصریح کرد: استان سمنان با ارائه این طرح ابتکاری توانسته آن را به‌عنوان الگویی در سایر استان‌ها قرار دهد.

وی یادآوری کرد: استان سمنان توانسته فاز نخست طرح توانمندی ایتام استان سمنان را بهمن ماه سال گذشته به اتمام برساند و هم اکنون وارد مرحله توانمندی ایتام در بعد فرهنگی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار