مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: دولت با پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۲ هزار و ۹۴۸ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۶۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 02 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،«حسن عزیزی» اظهار داشت: این میزان اعتبار به منظور اجرای ۲۳ هزار و ۵۱۷ طرح اشتغالزایی در یک هزار و ۴۰۰ روستای استان کرمانشاه صرف شده است.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان از ۲۱.۶ درصد در ابتدای سال ۱۳۹۹ با وجود بحران‌های مانند زلزله، سیل، کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه به ۱۴.۹ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با تدوین سند اجرایی سه ساله استان برای سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰، افزود: برای کاهش نرخ بیکاری ۳ درصدی نرخ بیکاری برای سال ۹۸ تعداد ۵۹ هزار و ۶۸۸ فرصت شغلی ناخالص پیش بینی شد که با تحقق برنامه، نرخ بیکاری در پایان سال ۹۸ با کاهش ۳.۱ درصدی به ۱۵.۷ درصد رسید.

عزیزی یادآور شد: برای سال ۹۹ نیز پیش بینی کاهش ۲ و نیم درصدی نرخ بیکاری با ایجاد ۴۷ هزار و ۳۰۸ فرصت شغلی به طور ناخالص و ۱۷ هزار و ۶۴۳ فرصت شغلی ناخالص را داشتیم که توانستیم بیشتر از برنامه یعنی معادل ۵۹ هزار و ۷۱۳ فرصت شغلی به طور ناخالص ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده ۲۶ درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در سال ۹۹ بود، اضافه کرد: پیش بینی‌های سند اشتغال برای سال ۹۹ به دلیل مسائل و تبعات ویروس کرونا و از دست دادن ۲۷ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی در هفت هزار و ۴۳۷ بنگاه اقتصادی محقق نشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال ۹۹ نرخ بیکاری به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته معادل ۱۴.۹درصد رسید، گفت: براساس مفاد سند اشتغال برای تحقق کاهش ۲.۵ درصدی میزان بیکاری در سال ۱۴۰۰ باید ۵۰ هزار و ۸۵۴ فرصت شغلی به طور ناخالص در استان ایجاد شود.

عزیزی در ادامه به برخی اقدامات دولت برای جبران و کاهش اثرات ویروس کرونا بر اشتغال و فرصت های شغلی موجود اشاره کرد و افزود: با شروع شیوع ویروس کرونا در فروردین ۱۳۹۹ تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۰ نفر از کسانی که در اثر بیماری کرونا کسب و کار خود را از دست داده بودند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند در حالی که در مدت مشابه در سال ۹۸ فقط ۲ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی استفاده از مقرری بیمه بیکاری در استان شده بودند.

وی اظهار داشت: دولت برای هشت هزار و ۶۰۹ نفر از مشمولین مقرری بیمه بیکاری به علت محدود بوده منابع صندوق بیمه بیکاری به شرط داشتن حداقل یک ماه سابقه تامین اجتماعی، مقرری بیمه بیکاری را پرداخت و برای سایرین نیز با کمک های مواسانه و یارانه معیشتی به صورت فوق العاده قسمتی از آسیب های وارده بر مشاغل را جبران کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار