رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: جامعه دانشگاهی استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای از طریق آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 01 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا،، دکتر «محمودرضا مرادی»در نشست هم اندیشی «مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح» با حضور روسا و جامعه دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، انتخابات را مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور در سال ۱۴۰۰ دانست و افزود: این رویداد نقش مهمی در مسایل سیاسی و اقتصادی کشور خواهد داشت.

او گفت: شاید مهم ترین موضوعی که در امر انتخابات دارای نقشی کلیدی بوده و بسیار حایز اهمیت است، انتخاب فردی از سوی مردم برای اداره کشور و شیوه حکومت داری وی است که در آینده کار اجرای بسیاری از امور را در دست بگیرد.

وی اظهار داشت: این مساله از دیدگاه من از چند جنبه دارای اهمیت بوده که مهم‌ترین اصل آن دموکراسی است و از طرف دیگر پشتوانه مردمی داشتن فرد منتخب که باید به آن توجه جدی داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در این میان نقش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جامعه نخبگانی استان که دارای جایگاهی ویژه و تاثیرگذار در جنبه های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و خدماتی در استان بوده در مشارکت حداکثری مردم و آگاهی بخشی در راستای آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مرادی با دعوت از همه اقشار مردم به حضور حداکثری در انتخابات پیش رو، افزود: همه مردم باید از فرصت انتخابات برای تعیین سرنوشت خود و تصمیم گیری در مورد مدیریت اجرایی کشور استفاده کنند.

۱.۵میلیون کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

«جلیل بالایی»، اظهار داشت: در انتخابات پیش رو ۳۴ هزار و ۱۹ رای اولی در سطح استان داریم که از این آمار ۱۶ هزار و ۷۱۵ نفر زن و ۱۷ هزار و ۳۰۴ نفر مرد هستند.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات استان برای برگزاری انتخاباتی ایمن و سالم به کارگیری می شود، گفت: هیات های اجرایی استان برای دسترسی آسان و شایسته شهروندان به شعب اخذ رای هزار و ۹۴۲ شعبه را جانمایی و مصوب کرده که از این تعداد ۹۵۳ شعبه شهری و ۹۸۹ شعبه روستایی است.

به گفته دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مجموع شعب استان، یک هزار و ۵۵ شعبه به صورت ثابت و ۸۸۷ شعبه به صورت سیار دایر می شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار