روستای جوبریز با ۷۵۰ نفر جمعیت به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان مارگون مورد بی‌مهری مدیران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۶۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 31 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، روستای "جوبریز" با 120 خانوار و جمعیتی افزون‌ بر 750 نفر به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان محروم و تازه تاسیس مارگون مورد بی‌مهری مدیران و برنامه‌ریزان توسعه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.
یکی از مهمترین چالش‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد مهاجرت روزافزون از روستاها و سکونت در حاشیه شهرها به‌ویژه اطراف شهر یاسوج بوده است.
بدون شک یکی از راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و خالی شدن آبادی‌ها از سکنه ارائه خدمات مطلوب و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و رفتن به سمت توسعه اشتغال روستایی در بخش‌های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی، مشاغل خانگی، صنایع دستی و حتی صنایع کوچک و متوسط است.
بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد از 2 هزار و 224 روستای این استان تاکنون بیش از 450 روستا خالی از سکنه شده زیرا از وضعیت زیرساخت‌های ابتدایی از جمله راه ارتباطی مناسب، شبکه آب شرب و غیره محروم بودند.
دهیار روستای جوبریز به تسنیم گفت: برای ساخت سالن ورزشی چندین هکتار زمین در این روستا اداره ورزش و جوانان استان، خاکبرداری کردند ولی متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.
محسن احمدی افزود: چندین مرتبه خیابان و کوچه‌های روستا را بیس و زیرسازی و آماده آسفالت کردیم ولی متاسفانه بنیاد مسکن استان هیچ گونه اقدامی انجام نمی‌دهد و فقط در حد قول است.
وی یکی دیگر از مشکلات روستا و خواسته به حق مردم را آنتن‌دهی تلفن همراه عنوان کرد و افزود: این روستا فاقد دبیرستان بوده و برخی از دختران و فرزندان این روستا به همین دلیل ترک تحصیل می‌کند که انتظار می‌رود آموزش و پرورش در این زمینه تدبیری کند.
احمدی خاطرنشان کرد: می‌توان در محوطه دکل ایرانسل که تمام زیرساخت‌های آن از جمله برق، جاده دسترسی و غیره آماده است، دکل همراه اول را راه‌اندازی کرد و مانند دکل ایرانسل 61 روستا نیز از آن بهره‌مند شوند.
یکی از اهالی روستای جوبریز به تسنیم می‌گوید: انتظار می‌رود مسئولان برای بهسازی و آسفالت شبکه معابر روستا اقدام لازم و ضروری را انجام دهند.
محمدباقر قائمی فرماندار شهرستان مارگون با اشاره به بررسی مشکلات روستاهای مختلف از جمله جوبریز ادامه داد: امیدوارم در یک بازه زمانی چند ساله شاهد رفع مشکلات موجود باشیم زیرا با محدودیت‌های اعتباری امکان رفع مشکلات تمام روستاها وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار