تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
کشتار غیر مجاز دام پدیده‌ای است که علاوه بر به خطر انداختن سلامت شهروندان منجر به ایجاد آلودگی‌هایی در سطح شهر می‌شود، برخورد قاطع با این پدیده نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی است.
کد خبر: ۹۶۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 30 May 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه کشتار غیر مجاز دام پدیده‌ای است که علی رغم پیگیری‌های مکرر و تلاش‌ها به منظور جلوگیری از آن، همچنان شاهد آن هستیم.
به نظر می‌رسد آویزان کردن دام‌ها در کوچه و خیابان و کشتار غیر مجاز و غیر اصولی آن نه تنها از سوی متخلفان ادامه دارد بلکه استقبال عمومی مردم هم از آن‌ها بالا است.

دریافت تصاویر منزجر کننده‌ای از خون آبه‌ها در مخزن زباله‌ای در شهرک دولت آباد و اعتراض شهروندان نسبت به رسیدگی به این موضوع ما را بر آن داشت تا با متولیان این امر به گفتگو بپردازیم.

شهردار منطقه ٢ شهرداری با بیان اینکه نظافت اطراف مخزن رعایت شده، متولی این امر که مربوط به موضوع کشتار غیر مجاز دام است را دامپزشکی اعلام کرد.

به همین منظور با معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه، شاهرخ یارویسی به گفتگو پرداختیم وی در این خصوص اظهار کرد: کشتار غیر مجاز در سطح استان کرمانشاه و با شمار بیشتری در شهرستان کرمانشاه به عنوان یک غده چرکینی است که بر پیکره این استان نمایان است.

وی افزود: بررسی و برخورد با پدیده کشتار غیر مجاز اعم از مرغ، گوشت و دام بر عهده متولیان آن از جمله شهرداری به عنوان متولی اصلی شهر و طبق قانون شهرداری موظف به برخورد با کشتار غیر مجاز است. علاوه بر آن دامپزشکی، علوم پزشکی، محیط زیست، اصناف و نیروی انتظامی به عنوان حمایت کننده مسئولیت برخورد با آن را دارند.

یارویسی تصریح کرد: یعنی ۶ اداره هر کدام بر اساس قوانین و مقررات خاص خود مسئول برخورد با کشتار غیر مجاز دام هستند، اگر چه متاسفانه هر جا بحث دام مطرح و همه فکر می‌کنند دامپزشکی متولی آن است، در حالی که دامپزشکی مسئول سلامت و بهداشت دام است.

وی با اشاره به اینکه دام‌های غیر مجاز ممکن است به انواع بیماری‌ها آلوده باشند، خاطر نشان کرد: سلامت این دام‌ها تایید نمی‌شود، به علاوه خون آبه دامی که سلامتش تایید نشده و در معابر کشتار می‌شود، محل رشد انواع بیماری‌ها و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: با نزدیک شدن به فصل گرما شرایط بدتر هم می‌شود، با این شرایط شهر کرمانشاه به کشتارگاه تبدیل و در هر کوچه و خیابان دام آویزان است.

یارویسی تاکید کرد: دامپزشکی به عنوان گزارش دهنده و نهادی که موظف به اعلام جرم است، اما در مجموع ۶ دستگاه متولی برخورد با این پدیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار