مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از پرداخت کامل مطالبات گندمکاران کرمانشاهی خبر داد و گفت: برداشت گندم در مناطق معتدل استان طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 27 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازفارس،ماشاءاله ارویسی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: تمامی مطالبات کشاورزان گندمکار استان کرمانشاه که تا تاریخ دوم خردادماه گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تضمینی در مناطق گرمسیر استان تحویل داده اند، تسویه حساب شده است.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه از ابتدای فصل خرید تضمینی تا کنون بیش از ۱۲۴۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم استانی توسط ۶ مرکز خرید تضمینی دایر در مناطق گرمسیر استان، با نرخ مصوب پنجاه هزار ریال به ازای هر کیلو گرم گندم با کیفیت، خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ارزش گندم‌های خریداری شده ثبت شده در سامانه بانک کشاورزی را معادل ۵۱۹ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با پرداخت بیش از ۴۳۲ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال، ۱۰۰درصد مطالبات کشاورزانی که تا تاریخ دوم خردادماه گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده‌اند، توسط بانک عامل به حساب ایشان واریز شده است.

وی همچنین از خرید بیش از ۳۱ هزار و ۸۳۷ تن گندم کشاورزان مناطق گرمسیری بصورت توافقی و نقدی توسط کارخانه های تولید ماکارونی کشور خبر داد که با احتساب این میزان گندم می‌توان جمع کل خرید استان کرمانشاه را تا تاریخ ششم خرداد ماه، بیش از ۴۴ هزار و ۲۵۱ تن اعلام کرد.

ارویسی همچنین از آغاز برداشت گندم در مناطق معتدل استان طی چند روز آینده خبر داد و از کشاورزان خواست در هنگام مراجعه به مراکز خرید تضمینی، ضمن در دست داشتن کارت ملی حتما شماره حساب فعال بانک کشاورزی متعلق به خود را نیز به مراکز خرید تضمینی ارائه دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار