مجید یزدانپناه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از مراحل مختلف فرایند آموزش و یادگیری در نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: سال‌ها است که روند فعالیت این حوزه ثابت بوده و با همین شیوه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 23 May 2021

مجید یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های نهضت سواد آموزی در استان کرمانشاه اظهار کرد: در جامعه اقشاری بین سنین ١٠ تا ۴٩ سال وجود دارند که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده اند.

وی افزود: برخی از این افراد امکان تحصیل در مدارس را بدست می‌آورند، اما برای برخی دیگر شرایط محیا نیست، به این ترتیب از طریق نهضت سوادآموزی ادامه تحصیل می‌دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد:افرادی که در این بخش تجربه و مهارتی دارند یک یا چند نفر را پیدا می‌کنند و با هماهنگی حوزه استان مکلفِ آموزش به آن‌ها می‌شوند، لیستی وجود دارد که در آن افرادی که در استان کرمانشاه بین سنین ١٠ تا ۴٩ سال بوده و از یادگیری خواندن و نوشتن محرومند، مشخص است و معمولا در جا‌های مختلفی، چون ثبت احوال موجود می‌باشد.

وی تصریح کرد: به این ترتیب فعالین حوزه سواد آموزی مامور و مکلف می‌شوند تا افرادی که موفق به یادگیری خواندن و نوشتن نشده اند، پیدا و با هماهنگی حوزه سوادآموزی که دارای کد خاص خود هستند، فعالیتشان در جهت یادگیری این افراد آغاز می‌شود.

یزدانپناه افزود: از چند مرحله مقدماتی و پیشرفته‌تر عبور می‌کنند و آرام آرام به نقطه‌ای که روخوانی و روان خوانی قرآن است، می‌رسند. مرحله کامپیوتر و یادگیری فضا‌های علمی و کتاب خوانی و... وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این ایام که شیوع ویروس کرونا رواج یافته است فعالین حوزه نهضت سوادآموزی همچنان مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: مراحل به شکلی طراحی شده که فرآیند یادگیری ادامه دارباشد و فعالین این حوزه سال هاست با همین روند به افراد آموزش می‌دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار