کد خبر: ۹۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 18 September 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت حدود صد درصدی برنج شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: امسال یک‌میلیون و 100 هزار تن شلتوک برنج در گیلان برداشت شده است.

علیرضا شعبان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت برداشت شالیزارهای استان، اظهار کرد: از 238 هزار هکتار شالیزار گیلان حدود 100 درصد برداشت شده و تنها مقدار ناچیزی باقی مانده که در حال برداشت برنج هستند.

وی با ابراز رضایت از وضعیت کشت، داشت و برداشت برنج در گیلان، گفت: با وجود خشکسالی سال زراعی خوبی را پشت سر گذاشتیم که حاصل همت، تلاش و همکاری مسئولان مربوطه و کشاورزان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاهش برداشت شلتوک در این استان خبر داد و افزود: امسال به دلیل خشکسالی یک‌میلیون و 100 هزار تن شلتوک برنج برداشت شده که نسبت به برداشت یک‌میلیون و 160 هزار تن شلتوک برنج سال گذشته، کاهش داریم.

وی با تصریح بر اینکه امسال برنج بسیار باکیفیت در گیلان تولید شده است، خاطرنشان کرد: برنج گیلان طرفداران زیادی دارد.

شعبان‌نژاد درباره قیمت برنج گیلان در بازار مصرف گفت: اکنون قیمت میانگین برنج گیلان بیش از 7 هزار تا 8 هزار تومان است که نرخ مناسبی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان برنج‌کار خرید توافقی را در نظر گرفته تا اگر قیمت برنج مناسب با هزینه‌ها نباشد خرید توافقی صورت گیرد و به همین منظور تمام ستادهای ما در استان برای خرید توافقی برنج آماده هستند.

رئیس سازمان کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزان قیمت فعلی محصول برنج خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم قیمت فعلی برنج در بازار را حفظ کنند تا نیاز به ورود دولت برای خرید توافقی نباشد.

این مسئول یادآور شد: ورود دولت به بازار خرید توافقی برنج ممکن است برای بازار خوب نباشد ضمن اینکه برای جلوگیری از واردات برنج، بازار کشش جذب برنج گیلان را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار