هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه گفت: طی ۴ سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمانشاه را از ٢١.٧ به ١۴.٩ درصد رسانده ایم.
کد خبر: ۹۶۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 20 May 2021

نرخ بیکاری استان را به ١۴.٩ درصد رساندیم

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان که امروز (پنج شنبه) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از رییس اتاق بازرگانی به دلیل سندی که در پنجم فروردین ماه مطابق با شعار رهبری مورد توجه قرار دادند، قدردانی می‌کنم، خوشبختانه اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی، مسئول این سند شد، این سند باید به عنوان الگو و به صورت ویژه در سال ۱۴٠٠ برای فعالیت‌های راهبردی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه در چهار سال متوالی کاهش نرخ بیکاری داشتیم، طبق بررسی‌ها طی این چهار سال نرخ بیکاری را از ٢١.٧درصد به ١۴.٩ درصد رسانیدم. چند طرح هم در سال ۱۴٠٠ باید انجام گیرد، باید در ادامه از وزیر نفت هم بابت حمایت هایشان در بحث زلزله، سیل، جاده‌ها و.. و در حال حاضر هم هشت طرح بزرگ پتروشیمی به ارزش ۵۵ میلیارد تومان قدردانی کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به این برنامه ها، تشریح کرد: پالایشگاه سیروان در گیلانغرب، پتروشیمی اسلام آباد غرب که در سال ۹۹ کارش را آغاز کرد (پیمانکار اصلیِ آن کار را آغاز کرده) پتروشیمی کلهر شیمی که هنوز در جستجوی پیمانکار هستند و سرمایه گذاری آن یک میلیارد دلار است و تا هفته آینده مشخص می‌شود، پتروشیمی روانسر که کارش آغاز شده و سرمایه گذاری آن مشخص شده است، پتروشیمی کنگاور هم جا نمایی شده است و پتروشیمی سنقر که به انجام رسیده، بخش خصوصی هم در منطقه ویژه اسلام آباد دو پتروشیمی را اجرایی می‌کند.

وی گفت: سال ۱۴٠٠ در حوزه اقتصاد، نفت و گاز نقطه عطف در کرمانشاه است و می‌تواند اشتغال زایی کند، در واقع ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه گذاری است. پروژه دیگر امسال که در چند ماه پایانی دولت انجام شده و آزاد راه همدان به کرمانشاه را از مسیر کنگاور، صحنه و بیستون و.. متصل می‌کند، نهایی شده است.

بازوند در ادامه در خصوص بحث تحقیق و تفحص مجلس اظهار کرد: در این راستا نامه‌ای تحت عنوان توزیع نا عادلانه اعتبارات عمرانی در استان و شهرستان‌ها نوشته شده که باید عرض کنم اگر ناعادلانه است دو نماینده نظارت می‌کنند و خودشان سهم شهرستان‌ها را مشخص می‌کنند. مورد بعدی که مطرح شده بالا بودن نرخ بیکاری است، این را قبول داریم، اما طی این چهار سال این نرخ را از ٢١.٧ به ١۴.٩ درصد رساندیم و در حال حاضر هم در حال کاهش است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص حق مجلس است و سر سوزنی هم نگران آن نیستم، افزود: من صد درصد از تحقیق و تفحص استقبال می‌کنم و مطمئنا به نفع ما است. در بحث زلزله هم که مسائلی مطرح شد باید عرض کنم ۱۸ هزار کانکس در سرپل ذهاب داشتیم که اکنون ۴ کانکس داریم، زلزله یکی از اقدامات ماندگار نظام جمهوری اسلامی بود و در این زلزله طبق فرموده رهبری همه کمک کردند و هیچکسی مشکلی نداشت.

بازوند تاکید کرد: در حال حاضر ۴ نفر به دلیل تجهیزات کارگاهشان در کانکس هستند، ۱۳٠ هزار واحد مسکونی هم ساخته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار