رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه بااشاره به انحلال مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در سالهای اخیر، از تلاش برای راه اندازی یک مرکز جدید در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 20 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر حسن شرفی در جشنواره انتخاب مدرسان برتر مراکز علمی کاربردی استان برگزارشد، ماموریت دانشگاه علمی کاربردی را تربیت دانش آموختگان کاردان و آچاربدست دانست واظهارکرد: در هشت مرکز علمی کاربردی کرمانشاه 102 رشته داریم که عموم آنها رشته هایی منحصر بفرد هستند که در سایر مراکز دانشگاهی استان وجود ندارند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه بنا به تقاضا و ضرورتی که در استان وجود دارد، اقدام به تربیت نیروهایی ماهر می کند و حتی سند آمایش آموزش های مهارتی را در حال تدوین دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه بااشاره به لزوم افزایش تعداد کمی دانشجویان این دانشگاه، گفت: برای سال تحصیلی جاری حدود 52 هزار دانشجو در دانشگاه های استان داشتیم که از این تعداد تنها حدود 2500 دانشجو مربوط به مراکز علمی کاربردی هستند که سهم بسیار کمی است و باید افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، در تلاش هستیم تا با کیفیت گرایی و تاسیس رشته های جدیدی که مزیت استان هستند و متقاضیانی هم دارند، تعداد دانشجویان خود را برای شروع سال تحصیلی آینده افزایش دهیم.

شرفی به حذف مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه در سنوات گذشته هم اشاره ای کرد و گفت: این مرکز دارای رشته هایی بود که متقاضیان زیادی داشت، بنابراین در تلاشیم تا دوباره بزودی یک مرکز فرهنگ و هنر را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مهم ترین برنامه های پیش روی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه برای سالجاری پرداخت و افزود: توسعه آموزش های کوتاه مدت در سطح استان، سطح بندی و رتبه بندی مراکز آموزشی، فراخوان جذب مدرس آموزشی و ساماندهی مدرسان خبره از جمله این اقدامات خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه از برنامه ریزی برای برگزاری رویداد شتاب نخود با تاخیر حدود یکساله خبر داد و گفت: در نظر داریم 24 تیر امسال رویداد شتاب نخود را در سه حوزه تولید، زنجیره تامین و صنایع تبدیی برگزار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار