ماشالله آرویسی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از ١۵ اردیبهشت ماه سال جاری خرید تضمینی گندم را از شهرستان‌های گرمسیری مثل قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب آغاز کردیم.
کد خبر: ۹۶۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 20 May 2021

ماشالله آرویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ۱۵ اردیبهشت ماه خرید گندم را از مناطق گرمسیری مثل شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب آغاز کردیم و بر اساس آمار تا روز گذشته، ۵ هزار و ۹۰ تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان داشتیم، همچنین ۶ هزار و ۹۰۰ تن گندم دوروم به صورت توافقی توسط کارخانجات ماکارونی با ۵ درصد مازاد بر قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان دوروم کار سرپل ذهاب و گیلانغرب خریداری کردیم.

وی افزود: ما در شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با ۶ مرکز خرید تضمینی و ۹ مرکز توافقی، کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهیم و در کارگروه خرید گندم استان هم برای کل استان ۶۱ مرکز خرید تضمینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفتیم که تحویل گیری گندمِ کشاورزان در این مراکز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۱ انجام می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با فرمانداران مناطق مرزی به وجود آمده تا به جهت جلوگیری از خروج گندم به خارج از کشور و بر اساس مصوبات خرید گندم تضمینی با همکاری فرماندهی انتظامی و دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بتوانند از خروج گندمِ بدون مجوز شرکت غله از استان، جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: طبیعتا گندم‌هایی که برای صنایع ماکارونی خریداری می‌شود با مجوز شرکت غله در سامانه مخصوص ثبت می‌شوند و برای خروج از استان حتما باید بارنامه رسمی و تایید اداره غله را داشته باشند.

آرویسی در خصوص وضعیت سیلو‌ها تصریح کرد: ما به جهت اینکه در ابتدای خرید هستیم و پیش بینی شده بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن خرید تضمینی از کشاورزان استان داشته باشیم همچنین با توجه به اینکه یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور هستیم، از نظر ذخایر استراتژیک در سیلو‌های استان هیچ گونه مشکلی نداریم و ۱۴ کارخانه آرد استاندارد داریم که بحث تامین آرد خبازی‌های استان را انجام می‌دهند و از این بابت هم هیچگونه مشکلی نداریم، وضعیت کیفیت آرد و نان استان هم مناسب است.

وی درباره نحوه پرداخت هزینه خرید به کشاورزان اظهار کرد: در بحث خرید تضمینی، از پرداخت وجه گندم خریداری شده توسط دولت تعهد شد و در بودجه مصوب ۱۴۰۰ پیش بینی شده که به محض وصول وجه گندم به حساب بانک کشاورزی واریز می‌شود و بر اساس سامانه‌ای که طراحی شده کشاورزان هنگام تحویل گندم یک شماره حساب بانک کشاورزی معرفی می‌کنند و مبلغ مورد نظر به صورت آنلاین به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار