مدیرکل غله لرستان:
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: مصرف سالانه گندم در این استان ۳۰۰ هزارتن است در حالی که امسال با توجه به بروز خشکسالی پیش‌بینی می‌شود 150 تا 200 هزار تن گندم در استان تولید شود.
کد خبر: ۹۶۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱ 19 May 2021
به گزارش تابناک لرستان، " حجت الله بیرانوند" شامگاه سه شنبه در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: امسال بارندگی در استان نسبت به سال گذشته حداقل ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده  است و به دلیل اینکه که بیشتر اراضی استان دیم هستند، میزان برداشت گندم نسبت به سال گذشته حداقل ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه با کیفیت ترین محصول گندم تولیدی در قسمت های جنوبی استان یعنی پلدختر، رومشکان، کوهدشت و الشتر تولید می شود افزود: در لرستان ۱۳ کارخانه تولید آرد  با ظرفیت ۷۰۶ هزار تن وجود دارد و ۳۸۴ واحد آسیابانی نیز در استان فعال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: همانگونه که در سال گذشته نیز تا حدودی با کاهش تولید گندم مواجه شده بودیم، امسال هم  متناسب با نیاز استان گندم خریداری می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

بیرانوند با بیان اینکه بخشی از سهمیه ای که در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته در قالب سهمیه  تخصیصی مصوب آماده است ادامه داد: در کارگروه جدیدی که با دستگاه‌های متولی برگزار شد در بحث سهمیه بندی ورود شد و موضوع اختصاص سهمیه واحد های نانوایی در دست بررسی و راستی آزمایی است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی با دستگاه های نظارتی و مدیرکل محترم تعزیزات جابه جایی آرد در زمره قاچاق کالا قرار گرفته است.

بیرانوند اظهار داشت:با تصمیمات گرفته شده امیدواریم با حذف سهمیه اضافه برخی واحد های نانوایی از بروز تخلف در این زمینه جلوگیری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص نظارت بر کیفیت طبخ نان در استان عنوان کرد: در این راستا تلاش شده که مهندسی در گندم های تولیدی استان انجام شود و نظارت بر عملکرد کارخانجات آر نیز در دستور کار گرفته است و تسهیلاتی در این راستا در نظر گرفته شده و ۶۵۸ واحد خبازی جهت بهسازی به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سیلوهای استان افزود: اکنون بخش عمده ای از ظرفیت سیلوهای استان خالی است و  بخشی از ظرفیت سیلوهای استان برای ذخیره نهاده دام نیز استفاده می شود.

به گفته وی  اکنون ۸۲۵ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در لرستان وجود دارد و ۲ واحد سیلویی استاندارد نیز در حال اجرا هستند.

بیرانوند ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۱ تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شد کهبیشترین خرید در الشتر و کمترین میزان در پلدختر بود و پیش بینی می شود در سال جاری میزان خرید دانه های روغنی بیشتر باشد و بیش از سه هزار تن خریداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار