حجت الاسلام و المسلمین علی محمد لروند در گفتگو با تابناک:
امام جمعه شهرستان کنگاور گفت: انتخابات در کشور ما همواره کم نظیر و تبلوری از اتحاد و همبستگی ملت ایران است.
کد خبر: ۹۶۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 19 May 2021

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد لروند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: انتخابات در کشور ما همیشه بی نظیر بوده است و در هیچ جای دنیا کشوری یافت نمی‌شود که در هر سال به طور متوسط یک انتخابات برگزار کند. از افتخارات ایران اسلام بهترین کشور به لحاظ دموکراسی است.

وی افزود: جالب این است که دیدگاه‌ها و افکار مختلف همیشه در انتخابات نقش داشتند و همیشه هم مورد انتخاب مردم قرار گرفتند، اما متاسفانه همین افکار سیاسی مختلف گا‌ها انتخابات، ناظر و مجری آن را زیر سوال می‌برند، این است که شاهد حضور دیدگاه‌های مختلف سیاسی در انتخابات هستیم و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه شهرستان کنگاور خاطر نشان کرد: در قرآن کریم هم راه‌های مختلفی برای انتخاب اصلح ارائه شده مثلا در سوره حضرت یوسف آیه ۵۴ در قسمتی بیان می‌کند که پادشاه گفت این یوسف را که تعریف زیادی از او شنیده ام، نزد من بیاورید، بعد از گفتگو با وی دو خصوصیت متانت و امانت را در او آشکار دید.

وی ادامه داد: بنابراین قرآن دو خصلت را به ما یاد داد اگر خواستی کسی را انتخاب کنی از لحاظ سیاسی و فرهنگی ضعیف نباشد و دیگر اینکه امانت دار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین لروند با اشاره به اینکه در همان سوره آیه ۵۵ یوسف هم پاسخ پادشاه را می‌دهد، اظهار کرد: یوسف از پادشاه درخواست کرد که او را برای مسئولیت اقتصاد انتخاب کند و برای خود دو خصوصیت مهم بر شمرد پایدار و محافظی خوبی است و همچنین دانشمند قابل و اهل علم و سواد است.

وی تاکید کرد: بنابراین ۴ خصوصیت قدرت، امانتداری، پاسداری، علم و تخصص را می‌توان برای انتخاب اصلح برشمرد، اگر مردم همین دو آیه را در انتخاب مد نظر قرار دهند بهترین فرد را انتخاب می‌کنند و کشور به دست امانت دار و متخصص واقعی می‌افتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار