نادری گفت: برای جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه، طرح فروش گاز‌های مشعل در واحد‌های منصوری، مارون۳ و مارون۶ به اجرا گذاشته شد.
کد خبر: ۹۶۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸ 19 May 2021

نادری گفت: برای جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه، طرح فروش گاز‌های مشعل در واحد‌های منصوری، مارون۳ و مارون۶ به اجرا گذاشته شد.
محمدرضا نادری رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه، طرح فروش گاز‌های مشعل در واحد‌های منصوری، مارون۳ و مارون۶ به اجرا گذاشته شد.

او افزود: با اجرای این طرح در واحد مارون ۳ به میزان ۱۲ میلیون فوت مکعب، در واحد بهره‌برداری منصوری به میزان ۱۰ میلیون فوت مکعب و در واحد مارون ۶ پس از راه‌­اندازی در آینده نزدیک به میزان ۱۴ میلیون فوت مکعب در روز گاز‌های مشعل جمع آوری و به بخش خصوصی فروخته می‌شود.

نادری بیان داشت: در این طرح‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت به نصب تاسیسات تقویت فشار گاز و احداث خطوط لوله مورد نیاز اقدام نموده و گاز‌های مشعل را جمع‌آوری و به واحد‌های پایین دست مرتبط با پتروشیمی منتقل می‌کنند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: این طرح‌ها از سوزاندن روزانه ۳۶ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌کنند که علاوه بر اثرات محیط زیستی بارز آن از جمله کاهش انتشار حدود ۲۲هزار تن در سال اکسید‌های گوگرد، یک هزار و ۵۰۰ تن در سال اکسید‌های نیتروژن (که به‌عنوان عوامل ایجاد کننده باران‌­های اسیدی شناخته شده­‌اند) همچنین کاهش میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌­ای (عامل پیدایش پدیده گرمایش جهانی) به میزان بیش از ۱.۵ میلیون تن در سال، سود و صرفه قابل توجهی از طریق تولید میعانات گازی و گاز سبک به همراه دارند.

این مقام مسئول گفت: مدت قرارداد فروش گاز‌های مشعل به بخش خصوصی ۵ سال است که این زمان در صورت نیاز قابل تمدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار