حسین خوش اقبال:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط استان از جهت شیوع ویروس کرونا، در روز عید سعید فطر مسافر نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۹۶۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 05 May 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حسین خوش اقبال در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: در حال حاضر استان از نظر وضعیت کرونا شرایط شکننده‌ای دارد و نیازمند حساسیت و جدیت بیشتری هستیم تا در هفته آینده وضعیت وخیم نشود.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های عید سعید فطر لازم است برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد تا سفر‌ها به حداقل رسیده و با مشکل حادی رو به رو نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط مساعدی نیستیم کرمانشاه روز عید فطر مسافر نمی‌پذیرد، شهرداران باید در این ایام خصوصا در آرامستان‌ها با تمام قوا پای کار باشند و به کاهش تلفات کمک کنند.

در ادامه محمد ابراهیم شکیبا بیان کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌ها ۷۵۸ نفر است و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر فوتی داشتیم، میانگین فوتی روزانه به ۹ نفر رسیده در صورتی که در هفته‌های آخر اسفند آمار فوتی‌ها در روز به یک نفر هم نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بسیار نگران کننده است، افزود: امکان اوج گیری مجدد بیماری کرونا در هفته آینده وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ هزار نفر بالای ۸٠ سال داریم، خاطر نشان کرد: اگر پایگاهِ واکسیناسیون ایجاد نکنیم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم، در فصل تابستان باید روزانه بیش از ۲٠ هزار نفر را واکسینه کنیم که در ابتدای کار به ٨ پایگاه نیازمندیم.

این مسئول ادامه داد: پایگاه‌های واکسیناسیون را باید جدی گرفت، تجهیز سوله‌ها به منظور ورود ماشین و جلوگیری از تجمع افراد بسیار کمک کننده است، در واقع برای واکسیناسیون به فضای باز نیازمندیم.


شکیبا گفت: واکسن باید حتما در محلی که پزشک و امکانات احیا وجود دارد، باشد، امکان واکسیناسیون درب منازل نیز ممنوع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار