معاون خدمات شهری شهرداری قم از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا علاوه بر آتش نشانان، رانندگان اتوبوس های شهری و تاکسی های عمومی نیز در اولویت واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ باشند.
کد خبر: ۹۶۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 01 May 2021

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به اعلام هفتگی مصوبات ستاد مدیریت بحران استان به سازمان های تابعه شهرداری قم اظهار کرد: اطلاع رسانی های مربوط به ابعاد مختلف بیماری کووید۱۹ ادامه دارد، ضمن آن که ناظران مجموعه مدیریت شهری نیز با چک لیست های معین در امر نظارت فعال هستند.

وی درباره فعالیت روزبازارها به عنوان یکی از دغدغه های ستاد مدیریت بحران استان بویژه در وضعیت قرمز کرونایی قم خاطر نشان کرد: روند تعطیلی روزبازارهای قم با اخذ تعهد از نمایندگان دستفروشان در این روزبازارها در حال انجام است، ضمن آن که این روزبازارها در روزهای تعطیل از دیگر استان های همجوار نیز مشتری دارند و از این رو نظارت بر عدم فعالیت آن ها در روزهای تعطیل بیشتر خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم سپس به فعالیت حدود یک هزار و ۶۰۰ پاکبان در قم توجه داد و گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ پاکبان که بیشتر آن ها سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای هستند، تزریق واکسن کرونا را انجام داده اند، اما در عین حال باید برخی دیگر از مشاغل مرتبط با خدمات شهری را نیز به دلیل امکان بیشتر آسیب پذیری متناسب با شغل، در اولویت دریافت واکسن قرار داد.

سامع افزود: همه می دانیم که در شرایط حوادث، عملا امکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط آتش نشانان فداکار وجود ندارد، ضمن آن که رانندگان اتوبوس های شهری و تاکسی نیز از جمله افرادی هستند که ساعت های زیادی در طول هر روز در معرض خطر ابتلا قرار دارند و از این رو لازم است تا این افراد در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برخی تجمع و شب ‌نشینی ‌ها در اطراف فضای سبز رودخانه قم و همچنین مشکل توقف خودروها در این محدوده بویژه در ساعات بعد از افطار اذعان کرد: إعلام ممنوعیت توقف خودرو در این محدوده و إعمال قانون توسط نیروی انتظامی می تواند از تجمع افراد و خودروها و تشکیل تجمع ها جلوگیری کند، بویژه آن که تجمع ها و دورهمی ها به عنوان یکی از خطرناک ترین راه های انتقال ویروس کرونا و ابتلا به این بیماری معرفی شده است.

وی در پایان سخنان خود با ابراز نگرانی از برخی ممانعت های مردمی در این موضوع و همچنین روند صعودی مراسم های برگزار شده در آرامستان ها به دلیل افزایش تعداد جانباختگان در روزهای اخیر، از همه مردم خواست تا با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی بویژه در شرایط قرمز کرونایی، یاریگر پرسنل خدمات شهری در خدمت رسانی بهتر باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار