کد خبر: ۹۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 16 September 2015
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری البرز از آبرسانی به برخی از روستاهای البرز به وسیله تانکر خبر داد و گفت: در قدم اول برای مبارزه با بحران آب، جهاد کشاورزی باید حمایت خود را از محصولات پرآب بر متوقف و الگوی کشت در البرز را تغییر دهد.

سید محمد رضا رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: بحران آب نه فقط در البرز بلکه در تمام کشور فراگیر شده است و بخش قابل توجهی از آن ناشی از مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی است.

وی افزود: لازمه مبارزه با بحران آب تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت تولید محصولات کم آب بر است که در این خصوص جهاد کشاورزی برنامه‌های خوبی در دست اقدام دارد ولی موفقیت آن به همکاری مردم بستگی دارد.

رضوی خاطرنشان کرد: اداره کل دفتر امور روستایی آموزش‌های مستمری را برای کاهش مصرف آب به خصوص در بخش کشاورزی ارائه می‌دهد تا مردم از الگوهای غلط و پرآب بر صرف نظر کنند و به تولید محصولات کم آب‌بر گرایش پیدا کنند.

این مسئول به مشکل آب در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: میزان بحران آب در روستاهای البرز از 10 درصد تا خط قرمز متغیر است و به برخی روستاها نیز به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری البرز از برنامه‌های دولت برای آبرسانی به روستاها خبر داد و تصریح کرد: دولت 500 میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای کشور مصوب کرده است که سهم استان البرز نیز به خوبی از این رقم تخصیص یافته است و آبفای روستایی پیگیر جذب سهم روستاهای استان است.

وی در پایان یادآور شد: عدم حمایت از محصولات پرآب بر و ارائه مشوق‌هایی برای تولید محصولات کم آب‌بر، حرکت به سمت ممانعت قانونی در مصرف بی‌رویه آب بخش کشاورزی و در نهایت مشارکت مردم می‌تواند در حل بحران آب موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار