معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج بالای ۱۸ سال استان که اسامی آنها در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده را چهار هزار و ۵۰۰نفر اعلام کرد و گفت: کار واکسیناسیون این بیماران علیه ویروس کرونا از امروز (چهارشنبه ۸اردیبهشت) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 28 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «بهمن روشنی» افزود: از مجموع بیماران خاص استان، سه هزار و ۵۲۶ نفر در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها سکونت دارند.

وی تعداد بیماران مبتلا به سرطان که در سامانه به ثبت رسیده را نیز ۲هزار و ۵۰۰نفر اعلام کرد و گفت: در خصوص واکسیناسیون بیماران سرطانی علیه کرونا اولویت بندی هایی وجود دارد که اولویت نخست با بیمارانی که اکنون در حال شیمی درمانی هستند، است و اسامی آنان از طریق مراکز شیمی درمانی اعلام می شود.

این مسوول اضافه کرد، بیماران رادیوتراپی در اولویت دوم قرار دارند که اسامی آنان از طریق مرکز نیز اعلام می شود، بیماران سرطانی که درمان آنان به پایان رسیده در اولویت سوم قرار دارند.

او گفت: این بیماران اگر تمایل مراجعه جداگانه را داشته باشند باید برگه پزشک مربوطه و برگه پاتولوژی را همراه داشته باشند.

وی یادآور شد، واکسیناسیون این بیماران از فردا در ۲ مرکز شروع می شود؛ بیماران تالاسمی در کلینیک بوستان در مقابل بیمارستان امام رضا(ع) و بیماران دیالیزی در مرکز دیالیز بیمارستان امام رضا(ع) واکسینه می شوند.

روشنی یادآور شد، در روزهای آینده درصدد بالابردن تعداد مراکز هستیم تا بتوانیم واکسن این تعداد بیمار را در مدت ۱۰ روز به اتمام برسانیم.

وی افزود: حساسیت زیادی در زمینه بیماران خاص و صعب العلاج وجود دارد، درصدد هستیم با دقت خاصی واکسیناسیون آنان علیه ویروس کرونا انجام شود، چراکه این افراد معمولا درگیر مشکلات بیماری خود هستند که ممکن است تداخلی با واکسیناسیون داشته باشد.

وی افزود: به هنگام واکسیناسیون این افراد، متخصص طب اورژانس با همه تمهیدات و داروهای لازم در مرکز حضور خواهد داشت، از سوی دیگر برگه های رضایت نامه ای وجود دارد که در صورت تمایل یا عدم تمایل برای واکسیناسیون، باید توسط بیماران خاص و صعب العلاج یا ولی آنان، امضا شود تا از عوارض واکسن اطلاع داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار