وی با تاکید بر اینکه ایجاد مشکل در فرهنگ عمومی یک شهر، در همه جا ازجمله اقتصاد، امنیت، مسائل اجتماعی، سبک زندگی و خانواده اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: امروز به واسطه رسانه‌ها و فضای مجازی، سرعت شیوع و انتقال فرهنگ‌ها و اثرگذاری یک فرهنگ خاص بر مردم بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 23 April 2021

به گزارش تابناک مازندزان، دکتر مصطفی بازوند در نهمین نشست رمضانی خود در جمع ارکان قرارگاه فرهنگی جبهه خرمشهرها، طرح ابتکاری سپاه بابلسر، اظهار کرد: شهرستان بابلسر خرمشهری است که در حوزه فرهنگ و اقتصاد توسط دشمن فتح شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های متولی و مردم باید همانند زمان جنگ، جبهه شوند تا در این جنگ نابرابر فرهنگی و با ابزار رسانه، بتوانند این خرمشهر را دوباره پس بگیرند.

صحبتهای فرمانده سپاه بابلسر در جمع ارکان فرهنگی جبهه خرمشهریها
 

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه نرخ باروری روستایی در بابلسر یک درصد و نرخ باروری شهری نزدیک به صفر است، تصریح کرد: نرخ طلاق بالای ۵۰ درصد در شهر و روستای بابلسر یک شکست بزرگ در حوزه فرهنگی است چون زیرساخت خانواده و سبک زندگی، فرهنگ است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد مشکل در فرهنگ عمومی یک شهر، در همه جا ازجمله اقتصاد، امنیت، مسائل اجتماعی، سبک زندگی و خانواده اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: امروز به واسطه رسانه‌ها و فضای مجازی، سرعت شیوع و انتقال فرهنگ‌ها و اثرگذاری یک فرهنگ خاص بر مردم بیشتر شده است.

بازوند با اشاره به اینکه بابلسر به دلیل توریست‌پذیر بودن و رفت و آمد فرهنگ‌های مختلف در آن، بیشترین میزان آسیب را در بین شهرهای مازندران دیده است، گفت: همه دستگاه‌ها به صورت مجزا برای بهبود شرایط فرهنگ در حال تلاش هستند اما این اقدامات، جبهه‌ای، تشکیلاتی و در کنار هم نیست تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: سپاه بابلسر با کمک امام جمعه شهرستان در قالب طرح ابتکاری جبهه خرمشهرها، هفت قرارگاه را در سطح شهرستان تشکیل داده که یکی از آنها قرارگاه فرهنگی‌ست که اولین وظیفه آن، کنار هم نشاندن نهادهای فرهنگی شهرستان است.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه فرهنگ یک مقوله بسیار پیچیده و چند وجهی است و نباید خیلی ساده به آن نگاه کرد، افزود: اگر کارهای فرهنگی در حد بنر و همایش دیده شود، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی جبهه خرمشهرها فقط در سطح ادارات شهرستان نیست بلکه معادل آن در سطح ۱۰۴ محله بابلسر راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: اگر در قرارگاه فرهنگی شهرستان تصمیمی گرفته شد، توان جاری شدن در سطح تمام محلات بابلسر وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افسر بازنشسته نهاجا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
شهرهای ساحلی مازندران درفصل توریست پذیر بسیار شکنده هست بطوریکه متولیان فرهنگی هیچ کارعملی وجدی دراین حوزه بجز نشست وسمینار وبقول فرمانده سپاه بانصب بنر اقدام خاصی صورت ندادند وبرای اینکه فرهنگ شهرستانها مخصوصا فرهنگ عفت وحجاب دراین شهر متدینین بخوبی برگردشگران اثرگذار باشد باید از صاحبان بنگاههای اقتصادی مثل هتلداران وپاساژها واماکن تفریحی شروع کرد متاسفانه دربین این صنوف کمتر به این امر پرداخته میشود ویا اینکه مثلا دوتا روحانی بیانید کنار ساحل برای گردشگران مسابقه طناب کشی صورت بدهند این راه ترویج فرهنگ دینی واجتماعی نیست بنده پارسال درسواحل بابلسر شاهد بودم دوتا روحانی اومدند با بچه هابازی ومسابقه طناب کشی راه انداختند وبنظرم اثرگذاری هاصی ندارد ولی من جای متولیان فرهنگی این شهرستان باشم از تمام توان شهرداری وفرمانداری وسازمان تبلیغات وسپاه درفصل تابستان ووو استفاده میکردم مثلا اتوبوسی را درکنار ساحل با ایاب ذهاب رایگان برای مسافران درنظر میگرفتم اماکن مقدسه وتفریجی و...... را به مسافران معرفی میکردم ودرکنار ساحل افرادی با سواد ومعلومات سیاسی ودینی بکار میگرفتم تا بتواند دربین مسافران با روحیه شاد ودینداری نسبت به فرهنگ وعفت وخجاب ودینمداری و..... ترویج کند وهیچوقت اسباب زور وجبر را درنظر نمیگرفتم وشهریستان بابلسر ومردمان خونگرم ودینداراین شهررا بامهربانی به مسافران معرفی میکردم ودهها روش دیگر که بتوان روزهای خوب وشاد ومفرح برای مسافران هم خاطره خوبی درسفربرای انان باشد وهم بتوان اموزش معروق را جایگزین منکر کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار