معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به حدود 400 پرونده در نوبت براي اخذ فرزندخواندگی در استان، گفت: اين تعداد بسيار بيشتر از کودک بي‌سرپرست يا بدسرپرست مراكز تحت نظارت بهزیستی است.
کد خبر: ۹۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 16 September 2015

به گزارش تابناک یزد،هرچند در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي پزشكي بسياري از مشكلات زوجيني كه نمي‌توانستند از نعمت فرزند برخوردار باشند را برطرف كرده و زوج‌هاي زيادي صاحب فرزند شده‌اند ولي با اين وجود هنوز هم بسياري از زن و شوهرها از اين نعمت محروم هستند.

البته در سال‌هاي اخير نيز پس از گذشت چند دهه، قانون فرزندخواندگي با اصلاحاتي همراه بوده كه اين امكان را براي زوج‌هاي متقاضي اين امر سهل‌تر كرده است ولي با اين حال در استان يزد زوج‌هاي زيادي هنوز هم در انتظار پذيرش فرزنده‌خوانده هستند.

"جمال پایدار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، در اين باره مي‌گويد: در حال حاضر 140 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به تقاضاهاي متعدد خانواده‌هاي يزدي فاقد فرزند براي اخذ سرپرستی این کودکان، تصريح مي‌كند: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که مجهول‌الهویه هستند یا عدم صلاحیت والدین و خانواده‌هایشان از طرف دادگاه صادر شده باشد، به متقاضیان فرزندخواندگی طی مراحل اداری تحویل داده می‌شود.

پايدار با بيان اين كه در حال حاضر حدود 400 پرونده درخواست از سوي خانواده‌هاي يزدي در نوبت فرزندخواندگی است، خاطرنشان مي‌كند: فرزندخواندگي‌ها به دو صورت امین موقت و فرزندخوانده صورت می‌گیرد.

به گفته وي، در سال گذشته تعداد 20 کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در استان واگذار شده و مدت گذشته از در سال جاری نیز تعداد هشت فرزند تحویل خانواده‌های واجد شرایط در استان شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در پايان نيز در مورد به سرپرستی گرفتن کودکان بی‌سرپرست غیر بومی از سوي يزدي‌ها، اظهار مي‌كند: با توجه به این که تعداد متقاضیان فرزندخواندگی و تعداد فرزندان واجد شرایط واگذاری فاقد سنخیت است لذا خانواده‌هايي نيز  متقاضی فرزند غیربومی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار