مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: تا آبان ماه سال جاری کلیه نسخه‌های پزشکی به صورت الکترونیکی نوشته می‌شوند و هیچ گونه نسخه غیر الکترونیکی در کشور نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۵۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 09 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد مهدی ناصحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه سلامت، تامین منابع سلامت است که به چه سمت و سویی برود. در کشور ما این سمت و سو جدی گرفته نشده، اگر چه با وجود محدودیت‌ها فعال هستیم.

وی با اشاره به اینکه هر چند در ابتدای کار با تلاش و به درستی، پیش می‌رویم، افزود: بحث نسخه الکتریک بسیار مهم است و راهنمایان بالینی به این امر کمک شایانی می‌کنند که آن‌ها را جهت دهیم، به علاوه باید صرفه جویی از منابع سلامت را مد نظر قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: بحث الکترونیکی به شکلی است که سیستم‌هایی در بخش خصوصی انجام شده، اما بخش عمومیِ آن به دلیل زیر ساخت‌ها و بیماری کرونا با تاخیر آغاز شد. رشد تعرفه‌ها در سال ۱۴٠٠ به بخش نسخه الکتریکی داده شده که
با ارائه کد ملی در مطب پزشک نسخه آن نوشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فرد با کد ملی که به داروخانه نشان می‌دهد، می‌تواند نسخه مورد نظر را بنویسد، تشریح کرد: این روش اگر چه در ابتدا ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، اما به مرور زمان بسیاری از تداخلات و تبانی‌های دارویی را به حداقل می‌رساند.

وی یادآور شد: در اتصال مطب‌ها به نرم افزار و سخت افزار ٩٢ درصد پیشرفت داشته ایم که از۳۸۸ مطب طرف قرارداد ۳۳۶ مطب فعال و نسخه الکترونیک آن خارج می‌شود، داروخانه‌ها نیز ۹۵٪ متصل و عکسبرداری ها۱٠٠٪ متصل هستند.

ناصحی تاکید کرد: تا کنون ٢٨ میلیون نسخه الکترونیک در کشور نوشته شده است. بانک رفاه نیز به پزشکان برای تهیه تجهیزات نسخه الکترونیک بدون داشتن ضامن، وام می‌دهد. برای بیماری‌های خاص که بعضی از دارو‌های آن‌ها به علت تحریم موجود نیست، می‌توانند، دارو‌ها را بعدتر دریافت کنند و نسخه الکترونیکی آن‌ها باطل نمی‌شود و تا آخر ماه فرصت دریافت دارو‌های خود را دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار