مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پر بودن نزدیک به 74 درصد ظرفیت سدهای استان، گفت: این میزان ذخیره نسبت به سال گذشته افت داشته و امیدواریم با بارش‌های نیمه دوم فروردین تا حدودی جبران شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 04 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا بهرام درویشی با بیان اینکه هم اکنون 987 میلیون مترمکعب از ظرفیت یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعبی سدهای استان پر است، اظهار کرد: این میزان معادل 74 درصد ظرفیت سدها است.

وی از کاهش ذخیره سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 17 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره بود که امسال با کاهش 1.5 درصدی این ذخیره مواجهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه آورد بارش‌های سال آبی جاری برای سدهای استان را هم نزدیک به 680 میلیون مترمکعب برآورد کرد.

درویشی افزود: در سال آبی جاری دو سد "شیان" و "سلیمانشاه" سرریز داشتند که البته هم اکنون هیچکدام از این دو سد در شرایط سرریز نیستند.

وی درباره دلایل کاهش ذخیره سدهای استان نیز با بیان اینکه کاهش بارندگی‌های سال آبی جاری مهمترین عامل بوده، خاطرنشان کرد: امیدواریم بارش‌های نیمه دوم فروردین ماه مناسب باشد و بخشی از این کاهش جبران شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب نیز بر کاهش ذخایر آبی استان بی تاثیر نبوده است.

درویشی با اشاره به در پیش بودن فصل گرما از مردم خواست حتما نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند، در غیر این صورت در فصل گرمای امسال با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار