کد خبر: ۹۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 13 September 2015

استاندار البرز بر توجه ویژه هیئت دولت به استان تازه تأسیس البرز تأکید کرد و گفت: توسعه مدارس هوشمند در استان البرز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمد طهایی ظهر امروز در نشست مدیران آموزش و پرورش استان که با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با مثبت خواندن نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش در بحث اعتبارات تملک دارایی و نیاز مبرم استان تازه تأسیس البرز به بحث اعتبارات ملی، افزود: البرز، استانی مهاجرپذیر است و به علت رشد بیش از 3 درصدی جمعیت در این استان که فراتر از سهم مهاجرت ملی، نزدیک به 1.29 درصد، است با کمبود امکانات زیربنایی در تمامی حوزه مواجه بوده که کمبود کلاس درس، کمبود معلم و امکانات از جمله آنها است.

وی ادامه داد: در این راستا وزرا و معاونان هیئت دولت، می‌توانند کمک شایانی به این استان داشته باشند.

این مسئول تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم در بخش تعلیم و تربیت به جایگاه مورد نظر برسیم باید نگاه ویژه‌تری در خصوص تخصیص سهم اعتبارات ملی به استان تازه تأسیس صورت پذیرد.

استاندار البرز گفت: مهم‌تر از امر تعلیم، « تربیت» است و نقش‌آفرینی معلمان در رشد و تعالی سرمایه‌های کشور بر کسی پوشیده نیست، بنابراین هر چه خدمتگزاران دولت بتوانند امکانات تعلیم و تربیت، حقوق و تجهیزات لازم را جهت تحقق این مهم فراهم آورند؛ خدمت به سرمایه جامعه داشته‌اند.

*بی‌مهارتی فارغ‌التحصیلان، عامل افزایش بیکاری

طهایی در محور دیگری با تأکید بر اینکه باید مهارت دانش‌آموزان را افزایش دهیم، افزود: عدم برخورداری از یک حرفه، موجب افزایش آمار بیکاری شده است، در حال حاضر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت کافی را برای اشتغال ندارند.

وی عنوان کرد: پیش‌تر نیز به روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد داده شده که حداقل 20 درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه خود را بر عهده بگیرید و ضمن شناسایی بازار کار، فرصت‌های شغلی را از دانشگاه شناسایی و براساس آن آموزش لازم را داشته باشند.

این مسئول توجه ویژه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را در این زمینه از اولویت‌ها برشمرد.

*لزوم توسعه آموزش الکترونیکی در مدارس

طهایی در ادامه با بیان اینکه استان البرز علیرغم جمعیت از لحاظ وسعت کوچک است، گفت: در حال حاضر 80 درصد جمعیت در استان مقیم است، با توجه به رویکرد دولت در استقرار شبکه دولت الکترونیکی در کشور و سوق‌دهی فضای کار و سرمایه‌گذاری به سمت فضای الکترونیک، انتظار می‌رود در بخش تعلیم و تربیت نیز توسعه آموزش‌های الکترونیکی و تجهیزات آن بسترسازی شود.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به موفقیت‌های دولت اشاره کرد و با بیان اینکه مهار تورم و جلوگیری از روند رو به رشد صعودی آن در دولت یازدهم با توفیق انجام شده است، تأکید کرد: در حال حاضر 90 درصد مردم دولت را حمایت می‌کنند و برنامه‌های امید بخش دولت تدبیر و امید در رونق اقتصادی کشور ثمر بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار