هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه تصویب نهایی منطقه آزاد قصر شیرین در کمیسیون اصلی را هدیه نظام و دولت به مردم شریف استان دانست و گفت: بنابه فرموده مقام معظم رهبری، در مقابل مشکلات باید "مقاومت" کرد.
کد خبر: ۹۳۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 09 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،هوشنگ بازوند در نشست تجلیل از صادر کنندگان برتر، ضمن تسلیت درگذشت علی حیدر کرمی مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری ها اظهار داشت: وی 70 درصد از وقت و انرژی خود را برای صادرات صرف کرد و زمینه را برای دیگران هموار کرد.

وی افزود: با وجود فشارهای اقتصادی، تنگناها و تحریم ها صادر کنندگان، تلاش می کنند، هر چند مسئولین نظام نمی خواهند اثرات تحریم را بر کشور نشان دهند، اما واقعیت این است که شرایط، شرایط بسیار سختی است و روزی مطالب به سمع و نظر مردم خواهد رسید که کشور چه مشکلاتی دارد و چگونه اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه با احتساب آب و برق 24 درصد رشد صادرات در سطح استان، داشته ایم، خاطر نشان کرد: نکته مهم در ستاد تسهیل این است که هنوز گروهی در آن حق وتو دارند، گروهی که 85 درصد ستاد تسهیل به آن ها بر می گردد، این حق وتو را بانک ها نیز هنوز دارند، البته که از سیستم بانکی استان رضایت دارم، اما شرایط را می بینم که سیستم بانک سه ماه مصوبات را به روال خود عقب می اندازد و مصوبات ستاد استانی و ملی هم وتو می شود. مناسب نیست که در ستاد رفع موانع تولید افرادی حق وتو داشته باشند.


استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بروکراسی دست و پای تولید را گره زده، بیان داشت: با این وجود بروکراسی کم کم دارد از بین می رود، گرچه متاسفانه خود را در جاهای دیگر نشان می دهد، به طور مثال خود را در سامانه ها نشان می دهد.


این مسئول بیان داشت: خبر خوشحال کننده اینکه، منطقه آزاد قصر شیرین کمیسیون فرعی زیربنای خود را طی کرده و روز شنبه کمیسیون اصلی آن برگزار می شود، نظام جمهوری اسلامی و مجلس یک عیدی بسیار خوب به استان کرمانشاه بدهند که منطقه آزاد تصویب شود و منجر به تحول در کل منطقه شود، در واقع این منطقه آزاد متعلق به کل کرمانشاه است.


وی ادامه داد: علی رغم تمام مشکلات موجود به نظر می آید روند توسعه استان رو به جلو است، اکنون بیش از 570 واحد راکد که تعطیل شده بودند به چرخه تولید بازگشتند. نرخ بیکاری سیر نزولی طی می کند و برنامه ای تدوین شد تا نرخ بیکاری به میانگین برسد، امید است تا پایان سال 1400 نرخ بیکاری به کمتر از میانگین کشور برسد.


استاندار کرمانشاه اضافه کرد: گلایه های سرمایه گذاران را شنیده و می پذیرم، اما در میدان جنگ هستیم و نباید روحیه خود را از دست بدهیم، باید با تمام سختی های موجود، مقابله و مبارزه کنیم، همانگونه که 8 سال در دفاع مقدس مقابله کردیم، الگو و راهبرد اصلی همان بود که مقام معظم رهبری فرمودند در مقابل مشکلات باید مقاومت کرد.

بازوند تاکید کرد: امروز بحث واکسن کرونا در کشور آغاز شده و حدود 40 نفر از این آمپول در استان استفاده کرده اند امید است نگرانی ها رفع شود و شاهد این نباشیم که عزیزانمان قربانی کرونا شوند، لذا از همه خواهشمندیم کرونا را جدی بگیرند، ساده انگاری نکنند، با این وجود رعایت پروتکل های بهداشتی به 72 درصد رسیده و تست های مثبت رو به افزایش است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار