همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲۴۸۲ میلیارد تومان طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی و... در شهرستان کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 03 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل  ایسنا،فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در مراسمی که امروز(15 بهمن) برای افتتاح طرح‌های دهه فجر شهرستان کرمانشاه با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز 238 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 2482 میلیارد تومان در شهرستان کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که با اجرای آنها برای 1757 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

به گفته فرماندار کرمانشاه، از این تعداد پروژه، هفت مورد آن با اعتبار 220 میلیارد تومان طی روزهای آتی در قالب برنامه‌های مجزا با حضور مسئولین ارشد کشوری افتتاح می شود.

وی سهم طرح‌های اقتصادی از این طرح‌ها را 165 مورد با اعتبار 2003 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها 1136 نفر مشغول به کار می‌شوند.

به گفته فرماندار کرمانشاه، 60 مورد از طرح‌های افتتاحی نیز عمرانی هستند که برای آنها 303 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در این طرح‌ها گازرسانی به 24 روستا با اعتبار 16 میلیارد تومان نیز وجود دارد.

رنجبر همچنین از آغاز عملیات 13 طرح با اعتبار 179 میلیارد تومان و اشتغالزایی 621 نفر خبر داد.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها از محل تسهیلات عشایری و روستایی و تسهیلات زلزله اجرایی شده، یادآور شد: اعتبار این طرح‌ها 155 میلیارد تومان است که برای 1418 نفر شغل ایجاد کرده است.

فرماندار کرمانشاه بهره‌برداری از این تعداد طرح و پروژه در شهرستان کرمانشاه را نتیجه برنامه‌هایی دانست که دولت از چندی قبل آغاز کرده و گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها در حالی صورت گرفته که دولت در شرایط سختی از نظر جنگ اقتصادی به سر می‌برد.

رنجبر گفت: اگر بخواهیم با عینک انصاف به اقدمات دولت نگاه کنیم، در سایه تحریم‌های ظالمانه دشمن کارهای بسیار بزرگی برای خدمت به مردم انجام شده است.

وی گریزی هم به اقدامات انجام شده از سوی دولت در شهرستان کرمانشاه زد و افزود: یکی از مهمترین این اقدمات پرداخت تسهیلات حمایتی در شرایط شیوع بیماری کرونا بود که بیش از 121 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 12 هزار و 800 پرونده برای واحدهای تولیدی، صنفی، خدماتی و ... پرداخت داشتیم که باعث تثبیت بیش از 15 هزار و 900 فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه شد.

فرماندار کرمانشاه از اقدامات انجام شده در ایام زلزله برای بازسازی منازل آسیب دیده در شهرستان کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: 2321 واحد مسکونی با 83 میلیارد تومان اعتبار بازسازی و 3566 واحد با 22 میلیارد تومان اعتبار تعمیر شده است.

رنجبر از عملکرد مقاوم سازی منازل مسکونی در شهرستان کرمانشاه هم یاد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های 1384 تا 1396 حدود 8200 واحد یعنی هر سال نزدیک به 680 واحد در شهرستان مقاوم سازی شد، اما فقط در دو سال 1396 و 1397 مقاوم سازی 2400 واحد مسکونی را در شهرستان کرمانشاه داشتیم.

وی ارتقا دهیاری‌های استان از 163 دهیای به 378 مورد در دولت تدبیر و امید را نیز از دیگر اقدامات انجام شده دانست و عنوان کرد: در همین مدت فقط از محل اعتبارات دهیاری‌ها 55 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های روستایی هزینه شده است.

رنجبر تاکید کرد: از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دولت، تحت پوشش قرار گرفتن 26 هزار و 351 خانوار شهرستان در بحث بیمه عشایر و روستاییان و معادل 70 درصد جامعه هدف بود که از این تعداد 145 خانوار هم اکنون از خدمات مستمری استفاده می‌کنند.

در ادامه این مراسم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز افتتاح و کلنگ زنی 2482 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کرمانشاه را حاصل تلاش مدیران استان و زمینه ساز توسعه کرمانشاه دانست و گفت: امیدواریم مردم از مزایای این طرح‌ها برخوردار شوند، زیرا حق بسیاری بر گردن ما دارند.

وی با بیان اینکه برنامه افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا صرفا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد، اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم دوباره درگیر پیک بیماری کرونا شویم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش ترددها، خطر پیک چهارم کرونا جدی است و می‌تواند خسارت سنگین‌تری نسبت به پیک سوم به همراه داشته باشد.

بازوند افزود: اگرچه کرونا قابل پیش‌بینی نیست، اما با پیشگیری می‌توان تا حد زیادی از شروع پیک مجدد آن جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار