مدیر اداره برق ثلاث باباجانی گفت: معابر اصلی روستای مرزی «شیخ صله» این شهرستان با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مجهز به روشنایی شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 03 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایرنا،کیکاوس رمضانی ، افزود: این روستا با توجه به نزدیکی به بازارچه مرزی شیخ صله، روزانه شاهد تردد حدود ۲۵۰ دستگاه کامیون در این روستا هستیم و ایجاد روشنایی معابر به عنوان خواسته اهالی روستا یک ضرورت بود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه روشنایی در بلوار ورودی روستا اجرا و یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ کیلوولت آمپر نیز نصب شد.

مدیر اداره برق ثلاث باباجانی اظهار داشت: این طرح با هدف رفاه حال مردم مرزنشین روستا و ایمن سازی تردد خودروهای سنگین بازارچه مرزی شیخ صله انجام شده است.

روستای شیخ صله حدود هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

بازارچه مرزی شیخ صله در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از بازارچه های رسمی کشور می باشد که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد

این شهرستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.

بازارچه شیخ صله با توجه به همسایگی با کشور به عنوان مرکزی برای مراوده اقتصادی در چند سال گذشته نقش مهمی در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار