مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان:
تابناک-مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری در اولین نشست تخصصی مسئولین ورزشی بانوان دستگاههای اجرایی شهرستان بندرعباس؛‌ گفت: تقویم ورزشی بانوان شاغل در ادارات باید عملیاتی شود
کد خبر: ۹۳۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 01 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، مریم یگانه در این نشست تخصصی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت بانوی دو عالم در دانه خلقت و یاس بی بدیل عصمت وطهارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن به مقام شامخ مادر اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان باید با تأسی از این بانوی گرامی در عرصه‌های اجتماعی منشاء خیر و برکت و در مسائل عبادی، انسانی تقوا پیشه کنند.

وی گفت: خانواده اولین نهاد اجتماعی است که نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند و زنان به عنوان رکن اصلی در خانواده تا حد قابل توجهی می تواند نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد خانواده و پیشگیری و مقابله از بلاها و بحران های پیش رو داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بانوان در کنترل بیماری کرونا در محیط خانه و کار گفت: زنان جز ستون اصلی جامعه و سیاست گذاران نهاد ارزشمند خانواده هستند و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه آنها می‌تواند به رویارویی هرچه قوی تر در مقابله با بحران منجر گردد، بنابراین استراتژی های زنان برای مهار کرونا در خانه و خارج از آن دارای اهمیت بسیار ویژه است که باید قابل توجه قرار گیرد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه مهارتهای زنان به عنوان عامل موثر در مدیریت بحران و حتی حین بحران نشان از توانایی وجودی و اکتسابی آنان است، گفت : نمونه بارز این مشارکت را می توان در رفتار عاطفی و مراقبتی پزشکان و پرستاران و بهیاران زن در صف اول خدمات‌رسانی حوزه سلامت مشاهده کرد.

یگانه افزود: در این روزهای بحران شیوع کرونا نقش رسالت بانوان در عرصه خدمت به خانواده سنگین‌تر است چرا که باید مدیریت اضطراب را که یکی از راه های پیشگیری و کنترل از بیماری هست داشته باشند.

وی افزود: حدود یکسال است که کشور با بیماری منحوس کرونا می جنگد و آسیب های زیادی به حوزه ارزشمند خانواده، جامعه و اجتماع انسانی وارد کرده به طوری که سرمایه های اجتماعی کشور و رفتار و واکنش های آنها نسبت به رفتار اطرافیان را دچار بیماری کرده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان تصریح کرد: نیاز است که ما سیاست های متفاوتی را در نهاد خانواده به کارگرفته و تدابیر عاقلانه در راستای سلامت سرمایه های اجتماعی که در دستگاههای اجرایی فعالیت می کنند داشته باشیم.

یگانه گفت: ورزش یکی از راههای پیشگیری از فرسودگی شغلی و ایجاد نشاط اجتماعی در بین کارکنان است که امید است با تدوین تقویم ورزشی کارکنان این شادی و سرزندگی به این قشر جامعه ،چشم انداز ورزشی مناسبی را در شرایط کرونا القاء نماید.
انتهای پیام/ز264

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار